Докато Европейският съюз мислеше как да блокира пътя на китайските електрически автомобили към Европа, производителите на автомобили от Поднебесната империя намериха заобиколно решение: вместо акумулаторни автомобили, те ще произвеждат и изнасят хибриди, тъй като такива превозни средства са изключени от тарифната схема.
В съвсем близко бъдеще експортният поток на хибриди за Европа от китайците може да се увеличи, пише Reuters, цитирана от Факти бг.
Експертите смятат, че това ще бъдат основно плъгин хибриди, които обаче ще имат около 400 км пробег на ток и допълнителен, който дава 50 км автономност на бензин. Така че на практика колите ще бъдат BEV, но обозначен като plug-in хибрид.
Така, въпреки митата на Европейския съюз върху електрическите автомобили до 45.3%, китайската автомобилна индустрия няма да пострада много, тъй като ще продължи да снабдява Стария свят с електрически автомобили, които ще се наричат хибриди.
„Ръстът се дължи на преминаването на китайски OEM производители към plug-in хибридни превозни средства като начин за заобикаляне на новите тарифи на ЕС върху вноса на превозни средства, захранвани с батерии от Китай. Още тази година хибридният износ на Китай за региона ще се увеличи с 20 процента, а през следващата година с повече “, казва Муртуза Али, анализатор в Counterpoint Research, пред Reuters.
Различни хибриди набират популярност в Европа и САЩ, където китайските автомобили са обложени със 100 процента данък.
Износът на хибриди за Европа от юли до октомври се е увеличил повече от три пъти до 65 800 единици в сравнение със същия период на миналата година. Тази статистика предоставя Reuters с позоваване на Китайската автомобилна асоциация.
Хибридите (включително PHEV) представляват 18% от общите продажби на автомобили от Китай за Европа през третото тримесечие, докато доставките на EV са спаднали до 58% от 62% през същия период. Сега тенденцията продължава да набира скорост.
Друга голяма заплаха за тази тенденция е, че големите китайски производители на автомобили могат да нарушат европейските пазари на plug-in хибриди, които са доминирани от европейски и японски компании. Те ще следват обичайния доказан път - ще привличат клиенти с по-евтини модели с по-добро оборудване и голям запас от автономност.