Какъв е основният проблем на електрическите превозни средства, освен високата им цена? Капацитетът на батерията и скоростта на зареждане. При студено време пробегът на електромобилите намалява до недопустим, а зареждането отнема най-малко половин час, при условие че се използва двуфазна станция за бързо зареждане.
Juwan Technology успя да реши проблема, представяйки наскоро "Phoenix Battery" - Juwan Phoenix. Това е нова батерия, която се зарежда от 0% до 80% за 6 минути. Освен това не е толкова запалима, колкото батериите на съвременните електрически превозни средства.
Официалният представител на Juwan даде още интересни цифри. При студ са необходими 5 минути, за да загреете батерията от -20 ℃ до +25 ℃ . За съжаление не беше казано колко енергия е необходима за това. Освен това батерията има надеждна противопожарна изолация и голяма топлообменна площ, за да се осигури бързо зареждане.
Също така Juwan Technology Research разработи зарядно устройство с течно охлаждане с мощност 480kW, което работи при 300-1000V.
Плътността на енергията в новата батерия е 260 Wh на килограм маса. Запасът на мощност на електрически автомобил с такава батерия може да достигне 1000 км.
Масовото производство на батерии Phoenix трябва да започне през 2024 г. Първи ще ги получат китайските електромобили, но все още не е известно с кои марки се водят преговори за доставки.