През 2020 година тенденциите в автомобилното строене сериозно се променийа. Колосалният успех на Tesla накара много производители да разгледат в детайли пазара за електромобили. KIA не бе изключение.
Представителите на марката разказаха за плановете на компанията в най-скоро време. Фирмата възнамерява да изкара на пазара едновременно няколко модела нови коли.
Представителите на компанията вече са патентовали имената им.
План Б
През септември 2020 година южнокорейският производител обяви желанието си да пусне до 7 нови електромобила в различните сегменти до 2027 година.
В крайна сметка електромобилите трябва да съставляват 25% от общия обем на продажбите на марката.
Компанията е представила дори и тийзърни изображения на електромобилите.
Сега почитателите на южнокорейския производител ще могат да разберат за вътрешните имена на бъдещите коли.
Регистрация
Представителите на KIA на 22 декември 2020 година подадоха молба за регистрация за следните търговски знаци: IK4, EV3, KIA EV2, EV6 и KIA EV5.
Някои експерти отбелязват, че тези наименования са необходимо само за вътрешната документация. При пускането на автомобилите в серийно производство фирмата ще използва съвсем други имена.
Но дори смият факт за регистрацията на нови търговски знаци говори много. Той свидетелства за началото на реализацията на направените по-рано планове.
Предположеня
През 2021 година компанията планира да пусне първия си електромобил. Името му засега не е известно, но във вътрешната документация се използва абревиатурата CV.
Разкритите от компанията изображения показват и крайната посока на развитие на електромобилиа. Най-вероятно, в бъдеще корейската марка ще се съсредоточи върху производството на електрически всъдеходи и кросоувъри.
Моделната гама ще има и седан, и хечбек. Но основно тя ще се състои от автомобили с висока проходимост.
Разлики
Компанията вече предлага два автомобила на ток (Niro EV и Soul EV). Новите коли обаче се панира да бъдат построени на уникална платформа, предназначена специално за създаването на електрически коли.
Експертите смятат, че пробегът на първия модел ще достигне 350 километра. Батерията ще се зарежда от 20 до 80% само за 20 минути.
Комплексна работа
Марката планира да се заеме с комплексно развитие на пазара на електромобили. Към 2030 година фирмата възнамерява да построи над 1 500 зарядни станции из цяла Южна Корея.
2 400 станции ще се появят из цяла Европа и 500 станции в Северна Америка.