Най-новото проучване на аналитичната компания JD Power показва удовлетвореността на собствениците от новите им електрифицирани превозни средства. Интересен факт от това проучване е, че повечето собственици на електромобили, почти 40 процента, обмислят отново да преминат обратно към коли с ДВГ, пише Факти бг.
Резултатите от най-новото проучване, свързано с удовлетвореността от електрическите превозни средства показва още, че моделът i4 на BMW е оценен най-високо като цяло в премиум категорията, а Cooper Electric на дъщерната марка Mini взима най-високите отличия в сектора на масовия пазар.
Сред другите премиум електромобили, R1T и R1S на Rivian и Model 3 и Model Y на Tesla също отбелязват над средния резултат, оставяйки Q4 e-tron на Audi в дъното на таблицата. А в секцията на масовия пазар Ford Mustang Mach-E се доближава до Mini Cooper, като това прави и новия Hyundia Ioniq 6. На дъното в тази категория на масовите електрически коли е Nissan Leaf.
Сега в своята четвърта година проучването EVX се фокусира върху първата година на притежание на водача на електромобил и се оценява по фактор, включващ точност на показания за пробега, цена, удоволствие от шофирането, качество и надеждност, интериорен и екстериорен дизайн и наличие на обществени зарядни станции.
Последният критерий се оказва голям проблем за анкетираните, които са дори по-малко доволни от наличността на станции за зареждане от тези, участващи в миналогодишното проучване.
Това нарастващо недоволство може да е причината 39 процента от респондентите, които са купили първото си EV, да изразят интерес към закупуване на конвенционална кола с двигател с вътрешно горене следващия път, а 48 процента са казали, че биха обмислили преминаването към хибриди от типа PHEV.
JD Power отбелязва и нещо друго любопитно. Компанията разполага с данни, показващи, че купувачите на хибриди PHEV са много по-малко доволни от колите си, отколкото собствениците на електромобили BEV, като голяма част от недоволствата се свеждат до по-лоши от очакваните експлоатационни разходи.
„Увеличаването на дела на електромобили на пазара на нови превозни средства, отразено от седем нови модела, отговарящи на изискванията на аналитичната агенция, е забележителна стъпка в прехода към електрификация на превозните средства“, каза Брент Грубер, изпълнителен директор в JD Power.
„Много нови коли удовлетворяват купувачите, но в същото време намаляването на удовлетвореността идва от малката наличност на станции за обществено зареждане, което трябва да служи като предупреждение, тъй като загрижеността относно достъпа до обществено зареждане е ключова причина много купувачи в момента да не искат да купуват електромобили.
За да могат електромобилите да разгърнат пълния си потенциал, този проблем трябва да бъде разрешен“, се казва още в анализите на проучването.