Какво се случва на пазара за кросоувъри и защо то може да е пагубно за автомобилните производители

  • 18.06.2019 7:00 /
  • 750 /
  • 0
Какво се случва на пазара за кросоувъри и защо то може да е пагубно за автомобилните производители

През периода 2020-2023 г. производителите на автомобили ще пуснат общо 246 нови или обновени модела на кросоувъри и всъдеходи, което означава, че техният дял на световните пазари ще достигне до 70%. В същото време, това ще се отрази и приходите в сегмента, се казва в ежегодния анализ на Bank of America, наречен Car Wars (война на автомобилите).

На пръв поглед, производството на нови автомобили е правилен ход, тъй като компаниите, продали най-много, ще получат и най-високи приходи. Най-много нови модели в тези класове готвят Ford, Hyundai и Honda, докато сред изоставащите са Fiat, Volkswagen и General Motors, които рискуват да загубят както клиенти, така и дяла си от пазара.

В анализа се посочва, че през периода 2004-2019 г. на всеки 12 месеца са излизали но 40 нови или обновени модели. Прогнозата за 2020-2023 г. е увеличение с 50% - до 60 нови или обновени автомобила. Експертите допълват, че скоростта, която кросоувърите слизат от конвейера, ще се увеличи с 45%, отколкото изисква пазарът.

Именно тези бързи темпове ще доведат до намаляване на приходите на големите концерни, тъй като те ще бъдат принудени да инвестират непрекъснато в разработката на нови модели, които ще им позволят да не изостават от конкурентите си.

Експертите допълван, че голяма част от новите кросоувъри няма да бъдат по джоба на купувачите, което съответно ще доведе до намаляване на интереса към тях. Съответно, това ще доведе до насочване на клиентите към пазара на автомобилите на старо. Посочват се и конкретни цифри - ако през миналата година в САЩ са продадени 17,27 млн. нови коли, то през 2022 г. техният брой ще падне до 14 млн.

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

КОМЕНТИРАЙ