Японските автомобили са си спечелили репутация на надеждни, достъпни и удобни превозни средства. Благодарение на тези характеристики те не само заемат високи позиции на световния пазар, но често са включени в рейтингите на най-популярните автомобили.
Например Toyota RAV4 2024 беше третият най-продаван автомобил в Съединените щати според Car and Driver, след само два американски гиганта - Ford F-Series и Chevy Silverado.
Не всички японски автомобили обаче са се превърнали в символи на издръжливост и качество. Експертите казват, че някои модели, въпреки произхода си, са били неуспешни поради технически проблеми, лоша производителност или лош дизайн.
Mazda RX-8 (2004–2008)
Mazda RX-8 е пример за автомобил, който имаше потенциал, но не успя да оправдае очакванията. Задвижван от 4-цилиндров ротационен двигател с мощност 212 к.с., той не е достатъчно бърз, за да се конкурира с други спортни модели.
В допълнение към недостатъчната мощност, RX-8 имаше сериозни проблеми с надеждността. Той се нарежда едва на 11-то място от 19 модела на Mazda според MazdaProblems, а сред основните оплаквания на шофьорите са:
- повреди на двигателя;
- проблеми в работата на сервоусилвателя на волана;
- прекомерен разход на масло;
- Чести прегледи поради технически неизправности.
Въпреки че Mazda RX-8 изглежда стилно, на практика тя създава на собствениците повече проблеми, отколкото удоволствие от шофирането.
Mitsubishi Eclipse (1999–2003, 2007)
Mitsubishi Eclipse някога се смяташе за интересен вариант за тези, които търсят достъпно спортно купе. Липсата на надеждност и високите експлоатационни разходи обаче го правят нерентабилна покупка.
Според Mitsubishi EclipseMA най-големите проблеми са при моделите от 1999-2003 г. и 2007 г.
Собствениците съобщават за следните неизправности:
- лесно повреждащи се джанти;
- прекомерно износване на гумите;
- евтин интериор, чиито детайли бързо се разпаднаха;
- проблеми с автоматичната скоростна кутия.
На пръв поглед Eclipse може да изглежда като атрактивна покупка, особено на ниска цена (започвайки от $3,000 за по-стари модели според Kelley Blue Book), но по отношение на издръжливостта и експлоатационните разходи тази машина не отговаря на очакванията.
Honda CRX Del Sol (1992–1997)
Honda остава един от най-надеждните японски производители, като модели като Honda Civic и Honda CR-V все още са в топ продажбите. Honda CRX Del Sol обаче е един от неуспешните модели.
Този автомобил бе представен като наследник на популярната Honda CR-X, но не успя да повтори успеха му. Според HotCars CRX Del Sol има значителни недостатъци:
- течащ покрив;
- лоша шумоизолация на интериора;
- деформация на предните спирачни ротори.
Toyota Paseo (1991 – 1997)
Toyota е произвела много легендарни автомобили, но Paseo не е един от тях. Въпреки че колата е базирана на платформата Toyota Corolla, тя така и не успя да спечели популярност. Производството ѝ бе прекратено поради слабо търсене и днес този модел остава почти непознат дори сред феновете на марката.
Paseo не изпита критични технически проблеми, но посредственият му дизайн и лошата производителност не му дадоха шанс да се конкурира с други модели на Toyota. Нещо повече, поради ограничения тираж, в момента е много трудно да се намерят части за Paseo, което го прави нерентабилна опция за възстановяване или закупуване.
Suzuki Samurai и Suzuki X-90 (1990-те)
Suzuki също имаше някои неуспешни автомобили през 90-те години. Suzuki Samurai беше компактен SUV с дизайн, напомнящ на Jeep Wrangler. Въпреки това, според SlashGear, нестабилният дизайн го прави изключително опасен. Consumer Reports дори обяви Samurai за "неприемлив" поради високия риск от преобръщане по време на резки маневри.
Suzuki X-90 е друг странен експеримент на компанията. Колата имаше невероятен дизайн, който съчетаваше елементи на купе, SUV и пикап. Той беше оборудван със слаб двигател от 90 конски сили и също имаше проблеми с преобръщането.
И двата модела бързо изпаднаха в забрава и днес се помнят като едни от най-успешните автомобили на Suzuki.