Устойчив се запазва ръстът на продажбите на луксозни автомобили в България. И през 2018 те са около 10% от всички продадени нови коли.
Най-популярни луксозни марки в България при новите автомобили остават БМВ (911 бройки), "Ауди" (711) и "Мерцедес" (678). Това показват данните за регистрациите на превозни средства, разпространени от "Пътна полиция".
Доста от новите автомобили от тези марки са регистрирани като лекотоварни с използването на N1 сертификата при SUV моделите, което пести ДДС и намалява сериозна данъка.
След БМВ, "Ауди" и "Мерцедес" се нареждат Волво (201), "Ленд Роувър" (163), "Инфинити" (157), "Лексус" (146), МИНИ (137), "Джип" (134), "Порше" (116), "Ягуар" (48), електрическото БМВ АЙ (39) и "Мазерати" (15).
През 2018 г. от различните марки луксозни и скъпи коли в страната са регистрирани:
- едно чисто ново "Бугати Широн" с цена около 5 млн. лв. Както БЛИЦ писа вече, негов собственик е транспортният бос Ваньо Алексиев
- един нов "Ролс-Ройс" и 10 употребявани, общо от марката в страната вече има 53 коли.
- едно ново "Ламборгини", общо - 57. Едно от тези Ламборгини дори бе позлатено от богатия му собственик.
- 2 нови "Астън Мартин" и 5 втора ръка, общо - 26.
- новите Макларъни също са два, но няма данни колко са като цяло за страната
- 7 чисто нови "Ферари" и 18 употребявани, общо - 84.
- 11 нови "Бентли" и 35 втора ръка , общо - 194.
- 4 нови електромобила "Тесла", общо - 70.
От новите автомобилите с по-достъпни цени най-популярнив България са "Дачия", "Рено" и "Шкода". Лидери при употребяваните са "Фолксваген", "Мерцедес" и "Опел"./auto.blitz.bg