Москвич 3 с механична скоростна кутия струва почти 43 000 лева. Версията с автоматична скоростна кутия - малко повече. За тези пари човек може да се сдобие с доста добра алтернатива на вторичния пазар.
Представяме ви четири от тях:
Skoda Karoq
На цената на нов "Москвич" можете да намерите бройка от 2020-2021 година. Автомобили с базов двигател от 1,6 (110 к.с.) и шестстепенен автоматик се срещат рядко.
Много по-популярен е Karoq с 1.4-литров турбо двигател (150 к.с.). Предимно с предно предаване. Въпреки това, има и много автомобили с пълно задвижване на колелата.
Някои скоростни кутии са комбинирани с различни видове задвижвания. Karoq с една задвижваща ос е оборудван с осемстепенна автоматична Aisin, а моделите 4x4 имат шестстепенен робот DSG.
И двете кутии са надеждни, ако с с тях се работи внимателно и се поддържат своевременно. При такъв пробег няма да има проблеми с двигателя с компресор EA211.
В допълнение към добре настроеното шаси и двигатели, Skoda има още едно предимство пред конкурентите - рационалното оформление на кабината и багажника, Karoq е по-просторен от съизмеримите кросоувъри.
Kia Seltos
Прекият конкурент на Karoq също се справq добре. Цените са близки - автомобилът ще е от същата година с подобен пробег, но изборът на модификации е по-широк. Това се отнася както за двигателите, така и за скоростните кутии.
Най-редките версии с 1.6 турбо двигател и робот са по-скъпи и по-проблематични. Ето защо е по-добре да се обърне внимание на автомобилите с атмосферни двигатели.
Базовият 1.6 се различава по мощност в зависимост от типа на задвижването. Но винаги работи в тандем с шестстепенна автоматична (механиката почти никога не се намира) скоростна кутия.
Няма оплаквания относно надеждността на този тандем.
Двулитровият двигател (150 к.с.) е оборудван с IVT вариатор със собствен дизайн. От гледна точка на ефективността, това е много успешна комбинация.
Тези Seltos са по-динамични от базовата версия и са почти толкова добри, колкото автомобилите с турбо двигател.
Но вариаторът се страхува от боксуване. Поради факта, че диаметърът на преобразувателя на въртящия момент е забележимо по-малък от този на подобна кутия Jatco JF016e (тя е инсталирана на кросоувърите Renault, Nissan, Mitsubishi), то запасът от здравина също е по-скромен.
В сняг или при качване на висок бордюр е лесно да го поставите в авариен режим. И извън асфалта, трябва да бъдете внимателни - съществува риск от повреда на маслените магистрали и бързо убиване на кутията.
Мазда CX-5
Сегашното поколение CX-5 ще бъде по-старо от Karoq и Seltos - ще е произведено през 2017-2018. Най-вероятно под капака ще има двулитров атмосферен двигател Skyactiv с мощност 150 к.с.
Автомобилите с двигател 2,5 са по-скъпи. Базовият двигател на японския кросоувър обаче е напълно достатъчен. При това добрата мощност не оказва негативно влияние върху здравината и надеждността. Бензиновите двигатели Skyactiv отдавна са се утвърдили като много здрави.
Неприятна изненада по време на поддръжката ще бъде високата цена на оригиналните свещи. И също така - ниският ресурс на ангренажния ремък и ролките, поради честото стартиране на двигателя от старт-стоп системата.
Проблеми с надеждността на скоростната кутия няма. Шасито изисква намеса не по-рано от 100 хиляди км.
Волво XC60
От премиум моделите може да се помисли за фейслифт версия на Volvo XC60 от първо поколение. Освен това няма да е много по-стара от Mazda - 2016-2017. Въпреки че запасът от здравина на автомобила може би дори е по-висок.
Повечето автомобили на пазара са с 2.4 турбо дизелов двигател. Агрегатът е упорит, но както всички съвременни дизелови двигатели, той е чувствителен към качеството на горивото. Системата EGR също трябва да се почиства периодично.
Бензиновите двигатели имат сходен ресурс. Автомобилите до 2015 г. все още се намират с петцилиндров двигател T5 (249 к.с.). Той е заменен от двулитров турбо двигател от серията Drive-E (245 к.с.), който е монтиран на актуалната гама на Volvo, както и на кросоувърите Geely.
Като цяло XC60 е надежден, но с правилна поддръжка. И навременна смяна на маслото не само в двигателя, но и в автоматичната скоростна кутия и съединителя Haldex. Когато купувате, си струва да закарате автомобила в специализиран технически център на Volvo, който има достъп до марковата програма Vida.