Как зимата влияе върху пробега на електрическите автомобили

https://auto.blitz.bg/novini/kak-zimata-vliyae-vrxu-probega-na-elektriceskite-avtomobili Auto.blitz.bg
Как зимата влияе върху пробега на електрическите автомобили

Изданието Recurrent публикува резултатите от собствено проучване, чиято цел беше да се определи влиянието на студеното време върху пробега на електрическите автомобили.

През зимата на 2022-2023 г. специалистите анализираха данни за 10 000 електрически коли от 18 модела в Съединените щати. Средният пробег след зареждане се оказа 70,3% от нормалния диапазон. Това е така, защото с падането на живака химическите и физическите реакции в батериите се забавят.

Освен това енергията се изразходва за отопление на салона, което също се отразява на пробега. Много електрически автомобили сега разполагат с термопомпи, които преработват излишната топлина, отделяна от батерията и двигателите, за да подобрят ефективността и да намалят загубата на пробег. Електрическите превозни средства с предварително загряти батерии също губят по-малко от останалите.

Недостатъци и разочарования: Станаха ясни нови подробности за очаквания Tesla Cybertruck ВИДЕО

Сред анализираните модели най-малък спад в пробега при температура от 0°C демонстрира Audi e-tron 2021-2022 моделна година (от 2023 г. това е Q8 e-tron).

Зимният му обхват се оказва само с 16% по-малък от обичайния. По-специално поради термопомпата, която улавя до 3 кВт електроенергия чрез преобразуване на отработената топлина от двигателя.

2019 Nissan Leaf показа относително малък спад в пробега - 23%. Интересното е, че някои от собствениците, които са „изключително доволни“ от своите Leafs, са шофьори от Аляска. Тази ефективност хечбекът дължи на подгряването на батерията, което се появи в новите модели.

Специалисти изясниха кои са колите, които най-малко и най-много губят от цената си с годините

Също така в списъка с „отличниците“ са Tesla Model 3, Model Y и Model X, които губят средно 24% от запаса си на мощност.

Изследването включва 4375 модела Y, 4576 модела 3 и 249 модела X. Функцията за предварителна подготовка на батерията и термопомпата им позволяват да поддържат приличен пробег. Tesla патентова последния през 2021 г. и вече успя да го модернизира няколко пъти.

За сравнение Ford Mustang Mach-e при 0°C губи 34% от нормалния си пробег, Chevrolet Bolt – 42%, а Volkswagen ID.4 – 46%. При по-ниски температури резултатите може да са още по-лоши. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

Горещи

Коментирай