Изданието Recurrent публикува резултатите от собствено проучване, чиято цел беше да се определи влиянието на студеното време върху пробега на електрическите автомобили.
През зимата на 2022-2023 г. специалистите анализираха данни за 10 000 електрически коли от 18 модела в Съединените щати. Средният пробег след зареждане се оказа 70,3% от нормалния диапазон. Това е така, защото с падането на живака химическите и физическите реакции в батериите се забавят.
Освен това енергията се изразходва за отопление на салона, което също се отразява на пробега. Много електрически автомобили сега разполагат с термопомпи, които преработват излишната топлина, отделяна от батерията и двигателите, за да подобрят ефективността и да намалят загубата на пробег. Електрическите превозни средства с предварително загряти батерии също губят по-малко от останалите.
Недостатъци и разочарования: Станаха ясни нови подробности за очаквания Tesla Cybertruck ВИДЕО
Сред анализираните модели най-малък спад в пробега при температура от 0°C демонстрира Audi e-tron 2021-2022 моделна година (от 2023 г. това е Q8 e-tron).
Зимният му обхват се оказва само с 16% по-малък от обичайния. По-специално поради термопомпата, която улавя до 3 кВт електроенергия чрез преобразуване на отработената топлина от двигателя.
2019 Nissan Leaf показа относително малък спад в пробега - 23%. Интересното е, че някои от собствениците, които са „изключително доволни“ от своите Leafs, са шофьори от Аляска. Тази ефективност хечбекът дължи на подгряването на батерията, което се появи в новите модели.
Специалисти изясниха кои са колите, които най-малко и най-много губят от цената си с годините
Също така в списъка с „отличниците“ са Tesla Model 3, Model Y и Model X, които губят средно 24% от запаса си на мощност.
Изследването включва 4375 модела Y, 4576 модела 3 и 249 модела X. Функцията за предварителна подготовка на батерията и термопомпата им позволяват да поддържат приличен пробег. Tesla патентова последния през 2021 г. и вече успя да го модернизира няколко пъти.
За сравнение Ford Mustang Mach-e при 0°C губи 34% от нормалния си пробег, Chevrolet Bolt – 42%, а Volkswagen ID.4 – 46%. При по-ниски температури резултатите може да са още по-лоши. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!