Tesla. Производителят на електромобили, известен с технологичната си привлекателност и понякога противоречивия си главен изпълнителен директор, неочаквано си осигури първото място в класацията за „Най-американски автомобил“, пише Факти бг.
Това не е първият път, в който електромобилите на Tesla получават признание за своето местно производство. През юни Model 3 оглави друг списък с „американски автомобили“. Сега ново проучване на Kogod School of Business към Американския университет разкрива истината: Tesla царува на върха.
Проучването, което разглежда частите от САЩ и Канада като местно, поставя Tesla Model 3 Performance на първо място с огромно 87,5% от части произведени на местна почваа. Следват Model Y Long Range и базовият Model Y, които могат да се похвалят с впечатляващите 85%. Дори футуристичният Cybertruck се качва на подиума с 82,5%, оставяйки в прахта утвърдени американски имена като Ford Mustang (80%).
Докато Tesla доминира в горната част на класацията, други производители като Honda (Passport) и Jeep (Wrangler) успяват да се промъкнат в челната редица с около 76,5% местно производство. Дори германският автомобилен производител Volkswagen се появява изненадващо със своя ID.4 AWD (75,5%).
В патриотичния парад на Tesla обаче има лека брънка. Както посочва авторът на проучването Франк Дюбоа, Tesla все още разчита в голяма степен на китайски части за важни компоненти като двигатели и батерии. Това може да представлява проблем, ако бъдещите администрации въведат по-строги търговски политики. Като се изключат тези компоненти, Дюбоа изчислява, че Model 3 всъщност има около 40% китайско съдържание, което подчертава потенциалната уязвимост на Tesla за това класиране.