Историята в действие: Класически Porsche, които струват повече от една къща СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/novini/istoriyata-v-deystvie-klasicheski-porsche-koito-struvat-poveche-ot-edna-kshcha-snimki Auto.blitz.bg
Историята в действие: Класически Porsche, които струват повече от една къща СНИМКИ

Автомобилите Porsche винаги са били символ на мощ, производителност и качество. 

Много модели на легендарната компания са станали трофейни екземпляри за представителите на световния елит. 

Повечето от тези разкошни автомобили струват много повече, отколкото къща в Америка. Но какво толкова особено има в най-скъпите модели на Porsche?

Porsche 959 Vorserie, 1985 - 737 000 долара

Този автомобил е изпреварил своето време дори по стандартите на Porsche. Максималната скорост е 198 мили в час, удивителна е дори и днес, но за 1985 година това е просто било на ръба на фантастиката. 

Без да преувеличаваме може да се каже, че този модел е променил света на спортните коли. 

Vorserie е бил толкова здрав и лек, че е преминавал дори и стандартите на "Формула 1".

Отличителна черта на колата е бил полиуретановия покрив, алуминиевите врати, двигателят с турбото и усъвършенстваната антиблокировъчна спирачна система. 

Porsche 356 America Roadster, 1953 - 900 000 долара

Porsche 356 е специално разработан за стандартите на Северна Америка. Той е бил много по-лек, отколкото автомобилите от аналогичната категория. 

Намаляването на теглото е станало възможно благодарение на дълбоките отвори във вратите, алуминиевия корпус. 

Малко след това автомобилният концерн е употребил тези технологии и в 456 Speedster,който е станал легендарен автомобил за състезания. 

Porsche 911 Turbo Cabriolet, 1995 - 754 000 долара

Turbo Cabriolet, произведен само в 14 бройки, се смята за един от най-редките модели на компанията. Кабриолетът дебютира в рамките на автомобилния салон в Женева през 1993 година, а в продажба постъпва през 1995 година. 

Двигателят и трансмисията на автомобила са взаимствани от 964 Turbo и сложени в каросерията на Porsche 993. Превъзходният хибрид е станал един от най-желаните модели за колекционерите по целия свят.  

Porsche 911 Carrera RS 2.7, 1973 - 1,38 милиона долара

Легендарният модел 911 Carrera е желан от всеки любител на автомобилите независимо от годината на производство. Но "черешката на тортата" е автомобилът от 1973 година, произведен в ограничен тираж. 

Ранните модели Homologation, вероятно, са най-добрите сред тях. Но те не отстъпват с много на M471 Sport, известни още като Lightweights.

Porsche 904 Carrera GTS, 1964 - 1,43 милиона долара

Един от най-великите спортни автомобили в историята на Porsche - Carrera GTS от 1964 година- е бил построен благодарение на амбициите. Работата е там, че създателите много са искали да отмъстят за неубедителните резултати на Porsche в състезанията на "Формула 1" от 1960-а година.

В резултат се появява състезателният Carrera GTS с лека каросерия от стъклопластика. Автомобилът получава четирицилиндров двигател от  547 Carrera. 

Porsche 356 C 1600 SC Cabriolet от Reutter, 1964 - 1,76 милиона долара

Известен като "Историята на Вселената", Porsche 356 не приличал на нито един друг автомобил. Всичко благодарение на знаменитата рок звезда Джанис Джоплин. 

Тя си купила поддържан кабриолет за 3 500 долара през 1968 година, а след това платила на талантливия художник Дейв Ричардс. Той ръчно, сантиметър по сантиметър, изрисувал колата, сякаш е била картина.

Благодарение на това Джоплин се обзавела с автомобил на стойност 1.76 милиона долара. Добра инвестиция! 

Porsche 904/6 Carrera GTS, 1965 - 1,5 милиона

Две години, след като Porsche 904/6 променил света на състезателните автомобили, излязъл нов модел. 

Това е била по-семейна и "спокойна" кола, която от това не станала по-малко луксозна. С корпус, направен от стъклени влакна, тя е била невероятно лека и в същото време здрава. 

Всичките модели 904/6 са снабдени с шестжилиндров двигател - мощен и надежден. 

Porsche 959 Sport, 1988 - 2,17 милиона долара

Произведени са само 29 подобни автомобила, което ги е направило доста ценни за колекционерите. Но не само това направило Porsche 959 един от най-скъпите в историята. 

Колата значително изпреварвала своето време. Тя била тиха, а инженерите я били снабдили със свръхлеки магнезиеви колела с кухи спици. 

Също така в този модел имало датчици за налягане в гумите и интелигентна система за четири по четири. 

Двигателят с мощност от 450 конски сили с лекота ускорявал колата от 0 до 100 за по-малко от 4 секунди. Porsche вложило милиони долари в изследвания и разработки, за да направят истинския "автомобил на бъдещето". 

Porsche 911 GT2, 1995 - 2,24 милиона долара.

През 1995 година Porsche представила обновеният модел 993, получил името 911 GT2. Това е последният 911 с въздушно охлаждане. Каросерията е била преработена, а от модела 964 не останало почти нищо. 

Както и много други коли в гамата на Porsche, 911 GT2 се появява благодарение на състезанията,. Към средата на 90-те години на миналия век пълното задвижване по време на състезания е било забранено, което не вещаело нищо хубаво за компанията. 

Та нали двигателите им се базирали на съединението с всичките четири колела. Именно затова GT2 е бил не само по-лек от предишните модели, но и имал и задно задвижване. 

Porsche 718 RS 61 Spyder, 1961 - 2,7 милиона долара

Съществуват само 14 бройки от тази серия. 718 RS и до момента си остава най-добрият автомобил от серията Spyder. Както и много други автомобили, той се появява в резултат на затягането на правилата на FIA.

Плоският четирицилиндров двигател с обем 1.6-литра и мощност от 178 конски сили ускорява колата до 300 километра в час. Но наистина специален Porsche Spyder прави външният му вид. 

Това е най-естетически издържания от всичките автомобили на компанията. 

Porsche 911 Turbo Classic, 2018 - 3,42 милиона долара.

Както бе споменато по-рано, 911 GT2 е последният в света Porsche с въздушно охлаждане.

Но 20 години след решението си компанията все пак решава да преразгледа своята позиция. 

Пуснатият през 2018 година 911 Turbo Classic Series Project Project отново получава въздушно охлаждане. Но това не влияе върху характеристиките на автомобила. 

Всеки, който познава добре марката Porsche, може с увереност да заяви, че това е един от най-добрите модели на компанията. 

Porsche 550A Spyder, 1957 - 4,9 милиона

Малко са колите в историята на състезанията, които са по-значими от Porsche 550A Spyder от 1957 година.

Той еволюира от 550 RS. Най-очевидната промяна е алуминиевия корпус, но наистина важните модернизации са извън полезрението. Всичките вътрешни детайли са заменени с по-съвременни, а мощността нараства от 110 до 135 конски сили. 

Лекият състезател през 1957 година е бил способен да развие до 150 мили в час. 

Porsche 959 Paris-Dakar, 1985 - 5,94 милиона долара

Произведени са само осем бройки. При това четири от тях са в Porsche. 959 Paris-Dakar е бил пряк конкурент на Ferrari F40 в зората на съвременните суперколи.

Той е бил един от много малкото състезателни автомобили в серийно производство. Списъкът с почестите, наградите и победите, присъдени на този модел, не могат да се поместят на който и да е лист хартия. 

Porsche 550 RS Spyder, 1956 - 3,8 милиона долара

Мощният състезателен автомобил от началото на 50-те години на миналия век става известен из целия свят. 

В средата на миналия век името 550 RS Spyder е било на езика на абсолютно всеки автолюбител. Колата е имала двигател с обем 1.5 литра, който е генерирал до 110 конски сили. 

Това е било достатъчно, за да може Porsche да стане многократен победител в състезанията.

Porsche не случайно се смята за една от най-добрите и скъпи автомобилни марки. Компанията е една от първите, които внедряват в колите си авангардни технологии и отделя огромно внимание на разработките на иновации. 

 

 

Горещи

Коментирай