Един от основните минуси при покупката на електромобил втора ръка е капацитетът му на батерия. Въпреки, че при някои автомобили този процент може да се види чрез приложение или специална диагностика, то някои потенциални купувачи предпочитат да вземат по-нисък клас електромобил, но с чисто нова батерия.
Изглежда деградацията на батерията може да не е чак такъв проблем или поне така сочи скорошно изследване на Recurrent Auto.
В тяхното проучване са участвали собственици на 15 хиляди електромобила от 13 различни модела, включително автомобили на Tesla, Chevrolet, Hyundai, Ford и Nissan.
В него експертите определят, че само 1.5% от собствениците на автомобилите са сменили батерията си извън програма за подмяна поради дефект или друг проблем.
Голяма част от тях са Nissan Leaf, чието първо поколение има подобна слава в средите на електромобилите.
Едно от нещата, което изследването показва е, че деградацията на батериите не е линейна. Тя е най-силна през първите 32 хиляди километра и се стабилизира при достигането на около 160 хиляди километра.
Тъй като повечето автомобили са все още нови и тези които са преминали границата от 160 хиляди километра не са много, то данните все още са недостатъчни, за да се направи пълно изследване.
Хората зад проекта разказват, че модерните технологии като следенето на температурата на батерията и другите модули за поддръжка осигуряват по-добър живот на батерията.