Събитията в бившия завод на Renault Russia се развиват с бързи темпове. Наскоро стана известно, че компанията се преименува на МАЗ Москвич и ще стартира производството на нови модели с двигатели с вътрешно горене, а в бъдеще и електрически превозни средства, пише Факти бг.
Очевидно цялата съществуваща гама на Renault (Arkana, Kaptur и Duster) ще напусне поточната линияq но тогава възниква логичния въпрос: „И какво ще се произвежда вместо тях?“. Предвид наличната информация до момента ще се опитаме да отговорим.
Първо, трябва да се каже, че КамАЗ , който отскоро работи в тясно сътрудничество с китайския JAC като част от проекта за камиони Compass, ще стане индустриален партньор на Москвич . Освен това още през януари тази година производителят на камиони представи електрическия автомобил.
Тогава медиите предположиха, че местната компания обмисля възможността за масово производство на електрически автомобил под марката Kama, но не се появи потвърждение за това. Сега самият шеф на Министерството на промишлеността и търговията Денис Мантуров каза, че се водят преговори с няколко китайски компании наведнъж. Най-очевидният кандидат обаче вероятно е JAC. Освен това, ако говорим за електрически превозни средства, тогава тази компания има опит в продажбата на модела iEV7S в Русия.
Между другото, марката Москвич беше закупена от Renault от Volkswagen през 2015 г. и всички права принадлежат на дъщерно дружество на Renault Russia CJSC. След прехвърлянето на московския завод в ръцете на местните власти, правата върху марката всъщност също станаха собственост на столичната администрация. Днес в предприятието работят около 5 000 души, а производственият му капацитет е 188 000 автомобила годишно.
Но ето какво е любопитното: днес JAC е 50% собственост на VW. Освен това 75% от съвместното предприятие JAC-Volkswagen, което произвежда автомобили под същата марка Sehol, отиде при германците преди няколко години. Тоест Volkswagen е почти пряко свързан с руската марка Москвич, а правата върху експортното име Алеко, изглежда, все още са в ръцете на Volkswagen!
Но да се върнем към състава на JAC и Sehol. Най-вероятно МАЗ Москвич ще овладее производството на електрическия компакт Sehol E10X, който вече споменахме. Тази кола с двигател от 41 или 61 конски сили е идеална за каршеринг, който е особено популярен в Москва. Това се улеснява и от малък резерв на мощност с едно зареждане, който според метода NEDC няма да надвишава 300 километра. Батерията е с капацитет 31.4 kWh. Цената на електрическия автомобил в Китай стартира от варира от 69 900 (9 700 евро).
В линията на марката има и кросоувър E40X, който идеално ще допълни гамата от електрически автомобили Москвич. Тази кола има на предната ос електродвигател със 150 конски сили, а батерията от 55 kWh допринася за по-дълги пътувания. Китайската методика NEDC, уверява, че пробегът на високопроходимия автомобил е около 420 км. Цени - от 130 000 юана (18 000 евро).
JAC също има няколко интересни седана. Например, iEV7L, който очевидно може да се нарече триобемна версия на хечбека iEV7S. Мощността на единствения електродвигател тук е същите 61 к.с. като при Sehol E10X. А благодарение на батерията от 35.2 kWh, можете да изминете около 320 километра с едно зареждане. Цената започва от 109 500 юана (15 200 евро).
Въпреки това, нещата все още могат да се променят драстично. Както уверяват специализираните руски медии, преговорите с китайски производители ще продължат поне още месец, така че не бива да очакваме конкретика в близките дни.