Компанията Hyundai Motor съобщи за разтоварването на десет автомобила Hyundai XCIENT в Швейцария - първите в света серийни тежкотоварни камиони с горивни клетки на водород ще започнат да правят редовни търговски курсове от спетември 2020 година.
В рамките на договора е планирано Южна Корея да изпрати в Швейцария 50 бройки Hyundai XCIENT. А до 2025 година компанията планира да произведе 1 600 бройки от въпросните камиони.
От компанията подчертават, че XCIENT е следващото стъпало след ix35 Fuel Cell (Tucson FCEV), произведен в малка серия, както и на кросоувъра с горивни елементи от второ поколение Hyundai NEXO.
Камионът има силв агрегат, който е значително по-мощен от посочените по-горе леки коли. Системата на горивните елементи се състои от два блока, развиващи сумарна мощност от 190 кВт.
Тази двойна схема трябва да окаже положително влияние върху дължината пробега из местности, където изкачванията и спусканията са чести, отбелязват от компанията.
Седемте резервоара позволяват зареждането на над 32 килограма водород. Горивните елементи са допълнени от батерии с 73,2 кВт.ч.
Електрическият двигател Siemens развива мошющност от 350 кВт (около 476 конски сили) и въртящ момент от 3400 Нм.
Той работи в комбинация с 6-степенен автомат Allison. При собствена маса от 9795 кг товароподемността на Hyundai XCIENT възлиза на 10 тона - общата маса е 19 000 кг. А при използването на допълнителен прицеп - 36 000 кг.
Пробегът с едно зареждане е 400 километра (в конфигурацията с работещ фризер и прицеп). Зареждането на 100% отнема между 8 и 20 минути.
В близките планове на компанията влиза появата на разработка, която да е способна да измине с едно зареждане 1000 километра. Въпросните автомобили ще бъдат доставяни в Европа и САЩ след успешната реализация на проекта в Швейцария.