Голяма промяна за Audi e-tron, ето какво се случва с джипа

https://auto.blitz.bg/novini/golyama-promyana-za-audi-e-tron-eto-kakvo-se-slucva-s-dzipa Auto.blitz.bg
Голяма промяна за Audi e-tron, ето какво се случва с джипа

През 2018 г. e-tron беше пуснат на пазара като първият изцяло електрически автомобил на Audi и оттогава насам вече има 150 000 доставени бройки в сегмента на луксозните SUV автомобили. Като част от надстройката на продукта, суфиксът Q8, който вече познаваме от братята и сестрите с двигател с вътрешно горене, сега се добавя пред e-tron, за да сигнализира новият електронен SUV флагман, пише ауто-прес.нет. .

Освен името, какво още се променя с Q8 e-tron в SUV C сегмента? Q8 e-tron идва в два варианта - SUV и като Sportback, под капака електрическите мотори са по-ефективни и сега са с 14 вместо 12 намотки, което позволява повече въртящ момент и постигане на по-добра ефективност.

В базовия Q8 50 e-tron вече работят два електрически мотора, които постигат системна мощност от 250 кВт/340 к.с. в режим на усилване, а въртящият момент е 664 Нм. В модела Q8 55 e-tron от среден клас мощността се увеличава с още 50 кВт до 300 кВт/408 к.с., докато въртящият момент остава същият.

При най-спортния вариант - SQ8 e-tron, е добавен трети електрически мотор, а мощността на системата се увеличава до 370 кВт/504 к.с. Въртящият момент от 973 Нм е малко под границата от 1000 Нм и обещава спортно шофиране до максимум 210 км/ч с SQ8 e-tron, докато при по-ниските версии ограничението е 200 км/ч.

Капацитетът на батерията също е увеличен, енергийната плътност също с 20 процента. По-малката версия с 95 квтч (нето 89 кВтч) се използва в Q8 50 e-tron, докато по-мощните версии имат капацитет от 114 кВтч (нето 106 кВтч).

В резултат на това и чрез оптимизиране на CW стойността (от 0,26 до 0,24 за Sportback и от 0,28 до 0,27 за SUV), обхватът също се увеличава с до 30 процента. С по-малката батерия до 491 км (SUV), 505 км (Sportback), с варианта SQ8 e-tron ще стигнете малко по-далеч с 494 км (SUV), 513 км (Sportback).

Ние препоръчваме модела Q8 55 e-tron, където максималният пробег от 582 км (SUV), 600 км (Sportback) е посочен според измерването на WLTP. Той ускорява от 0-100 км/ч за 6,0 секунди (Q8 50 e-tron), 5,6 секунди (Q8 55 e-tron) или 4,5 секунди (SQ8 e-tron).

За да са още по-ефективни, във всички модели стандартно е монтирана термопомпа. За да се напълнят тези огромни батерии, капацитетът на зареждане също е леко увеличен.

Домашната стенна кутия може да се зарежда с 11 кВт AC, Audi предлага и опция с 22 кВт. За около 31 минути батерията може да се зареди от 10 до 80 процента в DC зарядната станция с капацитет на зареждане от 170 квт (Q8 50 e-tron максимум 150 кВт - беше 120 kW в предшественика). 800В архитектура в момента е запазена за e-tron GT, докато Q8 e-tron продължава да разчита на 400В технология.

Също така стандартно е шасито с активно въздушно пружиниране, височината на каросерията може да варира с до 76 милиметра в зависимост от ситуацията на шофиране и в комбинация с адаптираното, по-директно кормилно управление обещава по-добро поведение в завой и управление. Джантите се предлагат размери от 19 до 22 инча.

Има и някои визуални промени, Q8 e-tron е първият модел, който получава новото лого на марката и свързаната с него корпоративна идентичност. Четирите пръстена вече са проектирани в две измерения и вече нямат хром. Предната и задната част са преработени и сега разполагат с маска с една рамка, обърната решетка и скоба над новопроектираните дифузори отзад.

Благодарение на междуосието от 2,93 метра, има огромно пространство в интериора, а багажникът също е достатъчно голям с 594 литра (SUV). Голям панорамен стъклен покрив осигурява по-светъл интериор. Информационно-развлекателната система използва добре познатата операционна система MMI touch response и разчита предимно на работа с докосване.

При първото практическо използване системата реагира бързо на въвеждане, а камерите за помощ при паркиране са с висока резолюция. Базовият Q8 e-tron е с около 5000 евро по-скъп и сега започва от 74 400 евро. Моделите Q8 e-tron и Q8 Sportback e-tron ще бъдат налични за поръчка от средата на ноември 2022 г., а пускането на европейския пазар е планирано за края на февруари 2023 г.

Q4 e-tron също ще продължи да се намира в A сегмента, като Q6 e-tron ще последва по-късно в B сегмента. В момента електропортфолиото на Audi включва осем модела, а до 2026 г. ще бъдат над 20. Според плана Audi ще бъде чисто електрическа марка до 2030 г.

Спецификации на Audi Q8 e-tron:
Дължина / ширина / височина: 4920 / 1940 / 1630 (1620 Sportback) метра
Мотор: два асинхронни електродвигателя, модел SQ8 допълнителен асинхронен двигател на задната ос
Мощност (системна мощност) SQ8 e-tron: 370 квт/504 к.с
Максимален въртящ момент: 973 Нм
Ускорение SQ8 e-tron: 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди
Максимална скорост SQ8 e-tron: 210 км/ч
Енергиен разход WLTP combi според производителя SQ8 e-tron: 28-24,6 кВтч/100 км
Емисии на C02: 0 г/км

Горещи

Коментирай