Ръководителят на Volkswagen Томас Шефер каза, че е чул искания от клиенти да върнат физическите бутони вместо новомодните сензорни панели, които са категорично неудобни за използване.
През есента на 2019 г. Volkswagen представи осмото поколение Golf , което беше първото, което изпробва нова дигитална интериорна концепция за масови модели, по-късно тя беше напълно или частично разширена за други автомобили на германския концерн (VW, Skoda, Seat) . Премиерата на „осмия“ Golf се състоя около шест месеца по-късно от обикновено, тъй като разработчиците нямаха време да „доизкусорят“ новото електронно оборудване, докато по отношение на хардуера моделът не се промени значително със смяната на поколенията.
Салон VW Golf осмо поколение
Много клиенти на Volkswagen посрещнаха дигиталния салон с враждебност, тъй като салонът на „седмия“ Golf беше върхът на аналоговата ергономичност и компанията не можа ясно да обясни защо последва „културата на отмяна“ и замени много физически клавиши със сензорни, а именно на волана, на блока за управление на светлините и централната конзола. Микроклиматичният блок беше напълно сведен до някакви неясни многофункционални сензорни ленти, които е почти невъзможно да се използват на сляпо.
Освен това софтуерната обвивка на мултимедийната система със сензорен екран се оказа груба и като цяло клиентите и медиите признаха нейната архитектура за неуспешна - по отношение на цифровата ергономия "осмият" Golf загуби от конкурентите си в сравнителни тестове на авторитетното немско списание auto motor und sport . Германските колеги неуморно повтаряха, че най-новият Golf има сериозни проблеми с ергономията и трябва да се направи нещо по въпроса.
Следващия
Изпълнителният директор на Volkswagen Томас Шефер каза тази седмица, че критиките са били чути и че със следващите актуализации на гамата компанията ще опрости контролите на вторичните функции и ще върне физическите клавиши - например на волана. Това не е бог знае каква новина, защото за волана на „осмия“ Golf компанията първоначално предвиди версия с физически клавиши, но няма алтернатива за други сензорни панели. Сега изглежда, че има.
Най-вероятно нов-стар подход към ергономията ще бъде демонстриран на същия „осми“ Golf, чиято рестилизирана версия се очаква през следващите месеци.
VW Golf осмо поколение
Междувременно деветото поколение на VW Golf е под въпрос , компанията ще реши съдбата му до година.
Добавяме, че ИТ отделът на Cariad, създаден през 2020 г., е най-проблемният в концерна Volkswagen: докладите за инвеститорите съдържат пряка индикация, че поради прекъсването на графика за разработка на операционната система от ново поколение, дебютите на много ключови нови продукти, по-специално електрическото Porsche Macan , са отложени . През юли концернът Volkswagen (да не се бърка с едноименната компания) спешно смени своя председател на борда : Оливър Блуме замени Херберт Дис. Според слуховете именно проблемите в Кариад са основната причина за уволнението на Дис.