Главният дизайнер на Hyundai и Kia подаде оставка: Вижте неговите възходи и падения (СНИМКИ)

Главный дизайнер Hyundai и Kia ушел на пенсию

https://auto.blitz.bg/novini/glavniyat-dizayner-na-hyundai-i-kia-podade-ostavka-vizhte-negovite-vzkhodi-i-padeniya-snimki Auto.blitz.bg
Главният дизайнер на Hyundai и Kia подаде оставка: Вижте неговите възходи и падения (СНИМКИ)

Петер Шрайер, заемащ поста главен дизайнер на концерна Hyundai-Kia, реши да подаде оставка. Занапред германският дизайнер ще е само консултант на концерна. Постът на главен дизайнер ще бъде поет от колегата му от Белгия Люк Донкерволке.

В корейския концерн Петер Шрайер премина през 2006 година от концерна Volkswagen, където бе главен дизайнер на марките Audi и Volkswagen. През първите шест години на новото си място той отговаряше за дизайна на автомобилите Kia, а от 2-13 година под негово ръководство бе реформиран дизайнерският отдел и на двете марки на концерна - Kia и Hyundai. 

Заменилият го днес на поста Люк Донкерволке от 2015 година е шеф дизайнер на марките Hyundai и Genesis, а преди това е работил в концерна Volkswagen върху автомобилите Bentley, Lamborghini и Skoda.

Учудващо е, че гуруто на дизайна е работил през своята почти 40-годишна кариера само за два автомобилни производителя. Той също няма да бъде запомнен само с ярките си проекти. 

Шрайера е прието да бъде наричан "практикът": неговите работи най-често са далеч от футуристичното, а серийните модел, над които той се е трудил, дори са наричани скучни. Но не може да не се признае, че повечето от тях се оказват доста сполучливи. Макар и да има и провали... 

 

Първата голяма работа в Audi за Шрайера бе хечбекът А3. Компактният модел бе входният билет към премиума на Audi, но дизайнът на колата дори и за 1996 година беше простоват.

Именно Шрайер нарисува New Beetle: колата, която трябваше да възроди духана 60-те години на миналия век сред средните американци.  

Стилната кола обаче така и не се сдоби с голяма популярност. По-рано тази година Volkswagen обяви, че преустановява производството на  New Beetle и той няма да има наследник. 

Audi TT стана сензация в света на автомобилния дизайн - за серийно производство постъпи кола, която на практика не се отличаваше от концепта. Сякаш купето бе нарисувано с няколко драскания на пергела, но се постигна и съвършената красота.  

Яркият дизайн обаче изигра лоша шега: при високите скорости задната част на купето ставаше нестабилна и колата се опитваше да тръгне със задницата напред. Това бе поправено със система за стабилизиране и спойлер на капака на багажника, който пък разруши облика на купето. 

Външният вид на купе-кабриолета VW Eos също е дело на Шрайер. 

Колата трябваше да съчетае в себе си всичките прелести на кабриолета и практичността: все пак тя имаше твърд таван. Колата не се получи особено красива и, естествено, се провали на пазара.  

Kia cee'd второ поколение бе създадена в Европа за Европа. Но ако първото поколение не ни печелеше с нищо, освен с ниската си цена, то след намесата на Шрайер на преден план излезе дизайна на автомобила.

Интериорът на Сийд от второ поколение също бе европейски, макар и някои да откриха в него черти от Опел и Фолксваген. Това обаче не спря купувачите, все пак Шрайер бе направил кола с отлична ергономика на слона.  

През 2010 година под ръководството на Шрайер бе създадена Kia Optima трето поколение. Колата стана една от най-ярките в D-класа. Острият агресивен дизайн на каросерията бе съчетан с много добре измислен интериор.  

В случая с Оптима Шрайер отново бе обвинен във заимстване от други производители. 

Hyundai Tucson трето поколение стана първия модел на корейската марка, с чийто дизайн се занимава Шрайер. Колата получи нови фирмени стилистични решения. 

А заедно с това и едно име за всичките пазари: предишните поколения се продаваха в Европа с индекса ix35 

Kia Stinger - последното творение на Шрайер за корейската марка. Тази кола, построена на платформата със задно завдижване на Genesis, стана знакова за Kia.  

Въпреки това, че флагманът на Kia си остава K900/Quoris, именно Stinger заема мястото на така наричания "модел ореол", който определя имиджа на марката.   

Genesis G90, заменил Hyundai Equus, стана първия премиум модел на дъщерната марка на Hyundai. Колкото и да се стара Шрайер, в представителния седан всички съзряха черти от други производители. 

 

И ако при масовите модели номерът минаваше, то в консервативния сегмент на скъпите представителни седани Genesis G90 се провали. Добре колата се продава само в Южна Корея, но затова помагат и големите данъци и мита за големите вносни автомобили.  

  

 

Горещи

Коментирай