Новото поколение на Lada Niva ще се появи през 2024 година. То ще бъде построено на платформа на алианса Renault-Nissan. Ще има две версии - компактна и с удължена колесна база.
Новата Lada Niva ще се изнася, затова проектът привлече вниманието и на чуждестранните журналисти.
Гернот Крампер от немското списание Stern смята, че сегашната Лада Нива е легендарен модел, но вече е морално остаряла. При това, въпреки насмешките, тя си остава един от най-удачните всъдеходи в света. "Вси път, когато става дума за тежка работа в гората и планината, руската машина се справя по-добре от редица други автомобили заради своята здравина и ниска цена", казва Крампер.
В момента съществуват две Ниви, припомня журналистът. "4х4" е оригиналният модел, а има и нова Нива, която изглежда по-съвременно, но също е базирана на старото шаси.
При това в сътрудничество с Renault АВТОВАЗ предсави концептуален автомобил Niva Vision, който дава представа за следващото поколение на колата.
С него АВТОВАЗ възнамерява да повтори успеха, постинат от Renault с бюджетната марка Dacia.
Решаващо предимство на Renault пред другите мари е знанието за това, как да построи "евтин вариант без да пвтаря скъпо струващите конструкции на компанията майка".
Журналистът отбелязва още, че външният вд на демонстрирания модел съществено се отличава от 4x4 Vision, която бе показана в рамките на Московския автомобилен салон през 2018 година.
Вместо огънатите футуристични форми на 4x4 Visions в новата лада залагат на ръбатите форми. Автомобилът ще напомня на последната итерация на Suzuki Jimny.
Това не означава, отбелязва той, "веселие и приключения", а високата използваемост на модела. "Дизайнът демонстрира, че характерните елементи за Нива, като кръглите фарове и високо поставените продълговати мигачи, ще бъдат запазени. Откритите колесни арки и по-големите калници на Нивата ще придадат на автомобила вида на съвременен всъдеход", смята журналистът.
Новият автомобил ще остане в бюджетния сегмент, дори само това вече го прави конкурентоспособно на пазара. За целта колата трябва да си остане работен кон за използване в "екстремни условия, с голям пътен просфет ,скоростна кутия с къси скорости и здрава конструкция", прави извод журналистът.