Немският аерокосмически център Deutsches Zentrum für Luft und Raumfahrt (DLR) разработва нов иновационен малък автомобил. Става дума за извънредно лек и безопасен транспорт. Конструкцията му тежи само 90 килограма.
Иновативната концепция съчетава в себе си високоефективен двигател с горивни елементи и пестяща пробега мобилност.
На 1 октомври 2020 година Институтът DLR представи на обществото първият прототип на този лек транспорт.
Водородомобилът SLRV
Бидейки ново мобилно решение в класа на леките транспортни средства, разработеният водородомобил Safe Light Regional Vehicle демонстрира съчетание от съвременни технологии и икономична ефективност.
Той има нулеви емисии на вредни газове и е достъпен за лично използване. Каросерията на двуместния SLRV е с дължина 3.8 метра и малък просвет, което осигурява минимално аеродинамично съпротивление.
Той е едновременно лек и безопасен - съчетание, което останалите съществуващи транспортни средства не могат да постигнат.
Използваният при построяването му материал се състои от метален външен слой и вътрешен слой от специална пяна. В предната час на SLRV е разположена по-голямата част от техниката.
Пътническото пространство се състои от обвивка с пръстеновидна структура, която поглъща силите, действащи на автомобила по време на движение и защитава пътниците в случай на катастрофа.
Техническите характеристики
Благодарение на иновативните разработки този автомобил може да се похвали с нулеви емисии. А в допълнение към лекия корпус SLRV разполага и с високоефективна хибридна задвижваща установка, която осигурява продължителната му работа и прави автомобила по-ефективен.
Горивният елемент притежава мощност от 8,5 киловата. Тази комбинация тежи по-малко, отколкото обичайните акумулаторни системи, осигурява пробег от около 400 километра и позволява да се развие максимална скорост от 120 километра в час.
Вътре в автомобила между двете седалки е монтиран 39-литров резервоар. Той може да съхранява до 1.6 килограма водород.
SLRV използва отработената топлина за затопляне на купето. Добрата топлоизолация на каросерията, получена в резултат на използването на грамотно конструиране, намалява потреблението на енергия на системата на климатика в зимните месеци.
За какво става този автомобил?
Благодарение на своя футуристичен спортен дизайн този двуместен автомобил е пълноценно транспортно средство от клас L7e.
Сред другите възможности за употреба на SLRV може да бъде пригоден за пътувания до работа и обратно, в качеството на довеждащ транспорт в градовете, а също и за семейно използване в градските райони и извън техните предели.
Той идеално подхожда за всякакви цел, благодарение на своята бърза система за зареждане с водород.
Очаквана цена
Що се касае цената, то екипът на SLRV в момента оценява разработката си на около 15 000 евро за бройка. По този начин водородомобилът има само преимущества, започвайки от безопасността му и приключваки с цената му.