Немските разработчици от концерна BSH (Bosch) решиха да усъвършенстват двигателя с вътрешно горене. На всеки собственик на кола е известно (или почти на всеки), че около една пета от горивото в двигателя не се изразходва по предназначение, а просто охлажда двигателя, особено ефективно е това при високите обороти, тоест при високите скорости.
Затова специалистите от BSH са създали двигател, при който преди възпламеняването на горивото във всмукателния колектор се впръсква фина водна пара, благодарение на което и двигателят се охлажда по-добре, и се икономисва и гориво. За целта са необходими не повече от 200 милилитра дестилирана вода на всеки 100 километра пробег. Така също се постига икономия на горивото с 13%. В случай, че водата в специалния резервоар по някаква причина свърши, то колата в никакъв случай няма да спре, а само ще се увеличи леко разхода на гориво и двигателят ще се охлажда малко по-зле, както обикновен двигател с вътрешно горене.
Трябва да се отбележи, че разработчиците от Руската академия на науките са доказали, че тяхната водна емулсия също може да работи ефективно, при което да се икономисат дори до 90% от горивото. Те обаче не уточняват кога това уникално гориво ще започне да се продава и колко ще струва то.
Германците на свой ред вече обявиха, че първите автомобили с въпросната система на водно впръскване ще бъдат BMW M4 GTS. Пробен екземпляр на въпросната кола с новия двигател е показал, че неговият шестцилиндров турбомотор е с 10-15% по-икономичен от стандартния (разликата зависи от скоростта, с която ще се движи автомобила), при което динамиката му е доста по-добра, отколкото на аналога му без система за водно впръскване.