Новият кросоувър Fiat 600 е с бензинов двигател. Хибридът "шестстотин" навлезе на европейския пазар. Задвижващият агрегат се състои от двигател с турбокомпресор 1.2 Puretech, роботизирана скоростна кутия с вграден електродвигател и тягова батерия.
Капацитетът на батерията е толкова малък, че без активиране на двигателя с вътрешно горене новата кола може да измине само около един километър. Това обаче не пречи на Fiat да привлича купувачите с обещанието за „електрическо шофиране“.
Fiat 600 дебютира преди 2,5 месеца като електрическа кола, а сега към гамата е добавена версия за тези страни, където преходът към изцяло батерийни модели е по-бавен.
Мекият хибрид е с 15 процента по-икономичен и екологичен от конвенционалния бензинов кросоувър, въпреки че Fiat не предоставя абсолютни данни за разхода на гориво.
Известно е, че бензиновият двигател развива 100 конски сили, допълнителни 28 конски сили по време на ускорение могат да бъдат добавени от електрически мотор, а тягата се предава на предната ос чрез преселективен 6-степенен „робот“.
Ускорението от 0-100 ще отнеме 11 секунди. На електричество можете да пътувате със скорост до 30 километра в час. Въпреки това, за меките хибриди с 48-волтова електрическа система това е обичайно.
В Италия базовият Fiat 600 Hybrid струва 25 хиляди евро - с 30 процента по-малко от електрическия автомобил 600e. Като се вземат предвид субсидиите за рециклиране, началната цена може да бъде намалена до 20 хиляди евро.
Също така още по-опростена и по-евтина версия на "шестстотния" е на път: с конвенционален 1.2 турбо двигател и 6-степенна ръчна скоростна кутия. Оборудването ще бъде споделено с Jeep Avenger .