Dacia 1410 Sport coupe от 80-те години на миналия век е на практика преоткрит от румънски дизайнер, който е възприел най-новите стилистични кодове на марката и има много добри идеи по темата. показваме ви как би изглеждал този достъпен спортен автомобил, пише Факти бг.
За мнозина от по-младите, историята на Dacia преди Logan от 2004 г. е неизвестна. Но за по-опитните шофьори, нещата са съвсем различни.
Те помнят, че Dacia 1300, роден като клонинг на Renault 12 през 1969 г., беше „бестселър“ в продължение на три десетилетия, през които претърпя множество разработки и варианти.
Сред тях беше и 1410 Sport - купе със скъсено междуосие, произведено в около 5000 бройки. Младият румънски инженер и дизайнер Теодор Йоан Танасе, ни показва модерна версия на Dacia 1300 и по-конкретно на съвременен 1410 Sport.
Преоткриване в стил Dacia
Преоткритата Dacia 1410 Sport взема силуета на своя предшественик, острите му линии и наклонения багажник. От друга страна, инавицята показва по-големи размери и големи извити калници с големи колела. Предната и задната повърхност са изцяло черни, което подчертава фирмения светлинен подпис, вдъхновен от концепцията Dacia Bigster.
На решетката осветени пунктирани линии свързват логото на Dacia с познатите вече „Y-образни“ светлини. На кърмата осветеното име на марката се простира между оптични модули, чиято форма повтаря тези отпред.
Кой двигател е подходящ за спортна Dacia?
Разположен възмоно най-ниско до асфалта, автомобилът разполага с голям преден въздухозаборник, заден дифузьор и голям централен изпускателен отвор, чийто ъгловат дизайн е в хармония с този на автомобила. Също така забелязваме много интересен преден капак, но нищо не се казва за двигателя, който теоретично може да се намери под този капак.
Но ако се стигне до такава разработка, то можем да се обзаложим, че ще предложи повече от 65-те к.с. на Dacia 1410 Sport от 1980 г.