Днес ще ви разкажем за дългогодишната еволюция на най-разпознаваемия елемент на автомобилите Mercedes-Benz - решетката на радиатора, от 1900 г. до наши дни и ерата на електрическите автомобили
Решетката на радиатора е най-лесният начин за идентифициране на марката на автомобила. Той служи като лице на автомобила, което му придава идентичност сред множеството автомобилни марки на планетата.
Те се развиват и адаптират към нуждите на автомобила, както и към променящите се модни тенденции в дизайна.
Именно такъв е случаят с решетката на Mercedes-Benz. Тя се е променила много, откакто Вилхелм Майбах монтира своя изобретен радиатор в Mercedes 35 PS през 1900 г. Тогава радиаторната решетка е разработена, за да реши проблема с охлаждането на двигателите с вътрешно горене, но в крайна сметка поставя началото на ерата на автомобилните решетки.
През 1931 г. появата на Mercedes-Benz 170 променя всичко. За първи път радиаторът е монтиран зад защитна решетка, която е част от капака на автомобила.
Така се появява емблематичната хромирана решетка, която не само предпазва радиатора, но и го идентифицира заедно с емблемата във формата на триъгълна звезда. Оттогава Mercedes продължава да развива хромираната решетка през десетилетията.
Образец за тунинг от 80-те години: Mercedes-Benz 450 SL Koenig Specials СНИМКИ
През 50-те години на миналия век Mercedes-Benz въвежда нов отличителен дизайн на радиаторната решетка при модела 300 SL "Gullwing" и по-малкия роудстър 190 SL. Това е известното "лице на спортния автомобил". Хоризонталните ламели се превръщат в отличителен белег на следващите автомобили Mercedes.
През 2007 г. Mercedes започва да предлага на клиентите си избор на решетки в зависимост от нивото на оборудване.
Вижте този Mercedes-Benz S-Class, едва ли сте срещали подобно нещо СНИМКИ
Те могат да бъдат класически (Classic и Elegance) или спортни (Avantgarde), които се предлагат в C-класата и E-класата.
С наближаването на ерата на електрическите автомобили, решетките на Mercedes-Benz остават, но с различна функция от защита на радиатора. Без да има нужда от радиатор, немската марка преминава към решетката Black Panel за серията EQ, която служи като идеална повърхност за скрити, но незаменими сензори. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!