През 2000 година в северноамериканския щат Тексас е съществувал фирмен салон на ОАО ГАЗ - за този слабоизвестен в Русия факт разказва "Руски автомобил", позовавайки се на американското издание The Drive, което е издирило факсимиле от статия в един от броевете на вестника Fort Worth Star-Telegram от 29 септември 2000 година.
При откриването на шоурума са били узложени две ГАЗели, два Соболя и две Волги, при което едната е била демонстрационния образец на перспективната ГАЗ-3111.
Колите все още не са били сертифицирани в САШ, затова колите не се продавали на американци, като шоурумът не е трябвало да работи за клиенти в Щатите, а за дистрибуторите в Централна и Южна Америка и, на първо място, за Мексико, граничещо с Тексас.
Собственик на автомобилния център била компанията East Motors, наполовина собственост на ГАЗ, и наполовина на - американските ECTC и Hickman.
Собственикът на вторите, Холт Хикман е бил и авторът на идеята. До отварянето на салона той е имал отношения с ГАЗ и АВТОВАЗ, защото компанията му SCS/Frigette се е занимавала с автомобилни климатици.
Моделът ГАЗ-3111 така и не става сериен: от 2000 до 2004 година са били произведени не повече от 500 екземпляра.
Цените на руските коли при това не са били високи: класическа волга струвала само 5000 долара, ГАЗел - 10 000 долара.
Първата партида, пристигнала в пристанището на Балтимор, се е състояла от 1000 автомобила, а плановете предивждали продажби от по 25 000 бройки на година.
Първата партида обаче се оказва и последна. В края на 2000 годойна ГАЗ е погълнат от структурите на предприемача Олег Дерипаска, системата за продажби е била реформирана и като резултат американският проект се провалил.