Както е известно, различните цветове по различен начин влияят върху психиката на човека. Макар и до голяма степен това да е индивидуално, има и общи закономерности.
Напълно логично е различните хора да предпочитат автомобили с различен цвят. Затова може да се предположи, че от разцветката на автомобила ще зависи вероятността той да бъде купен от един или друг купувач.
Какво са изяснили експертите?
Специалистите от консултантската фирма iSeeCars са провели изследване относно влиянието на цвета на автомобила върху цената му, която е готов да плати купувачът.
Били са проучени общо 6 милиона сделки за нови коли и коли втора употреба в рамките на 4 години.
Най-малък спад на цената при препродажба се забелязва при колите с жълт цвят. Ако те са се продали на 3-годишна възраст, то загубата от стойността на автомобила възлиза на около 20,5%.
Макар и жълтият цвят да не е сред най-популярните сред купувачите, той си има своите почиттели. Това се дължи на факта, че това е доста рядка разновидност на боята и те са готови да платят повече пари за такива коли.
Въпросните автомобили също са по-лесни за продажба.
Най-често жълтият цвят се среща сред спортните автомобили и малолитражните коли.
На второ място по загуба на стойност се наржда бежовият цвят (там спада в стойността е около 23%), на трето е оранжевият (-27%), а на четвърто място са червеният, сивият, зеленият и синият.
После следват, черният, белият, сребристият (минус 37.7%). А колите със златиста окраска се оказват шампиони по загуба на стойност - цели 45.7%.