Експерти от автомобилния концерн „Фолксваген” са огледали възможни терени в България, на които да бъде изграден бъдещият завод на компанията. Това твърдят високопоставени източници.
Дойче веле: Гигантска инвестиция на Фолксваген в България?
Екипът е бил на посещение у нас през март, като на място се е запознал с обстановката в страната и с възможните места за евентуален строеж на нов завод.
Фабриката ще бъде с капацитет 1000 коли на ден, което ще превърне страната, в която ще бъде изградена, в най-големият производител на коли в ЕС.
Сред възможните терени, който се обсъждат, е земята на бившия металургичен комбинат „Кремиковци” и индустриална зона „Раковски”, която е част от „Тракия икономическа зона” край Пловдив, пише в . Труд.
Според източника подобна визита предстои и в Сърбия.
Окончателното решение на ръководството на “Фолксваген” относно завода им на Балканите – дали ще се строи у нас или в Сърбия, ще бъде взето през май.
Фолксваген идва в България? В Сърбия казват друго.
Според експертите българските власти правят всичко възможно именно България да бъде избрана за бъдещата инвестиция.
Предвижда се заводът на Балканите да бъде с капацитет 1000 коли на ден, което ще превърне страната, в която ще бъде изграден, в най-големият производител на коли в ЕС. Планира се той да заработи до 2022 г., а инвестицията е на стойност около 1,4 млрд. евро. Във фабриката ще има 5 000 служители, от които до 650 инженери.
В края на миналата година от „Фолксваген” обявиха, че искат да преместят чешкото производство на друго място.
А заводът на дъщерната компания „Шкода” в Касини, Чехия да поеме сглобяването на Volkswagen Passat, Skoda Superb и Kodiaq. Това е част от стратегията на „Фолксваген” за производство на повече електромобили, които ще се правят в заводите в Емден и Хановер.
„Фолксваген“ обяви огромна новина за производството си през следващите 10 години
Преди дни темата коментира и премиерът Бойко Борисов, който заяви, че договорката на България с германската страна е да се пази пълна тишина до избора на държава за новия завод на „Фолксваген”, защото „този, който вдига най-много шум, няма да получи нищо”. / auto.blitz.bg