Високото качество и надеждност застрашава бъдещето на автомобилните производители, смята експертът на британското сп. Auto Express Майк Ръдърфорд. Според него съвременните коли са проектирани и изработени толкова добре, че собствениците ги карат прекалено дълго, а това вреди на продажбите.
По думите на Ръдърфорд произвежданите в момента автомобили навъртат безпроблемно по 100 000 мили (160 900 км) и собствениците продължават да ги карат вместо да купуват нови, инвестирайки само в поддръжка. Това водело до загуби за компаниите, които следвали грешна стратегия, като се опитват да печелят от резервни части, а не от продажба на нови коли.
Ръдърфорд привежда като аргумент средната възраст на автомобилния парк във Великобритания, която била едва 6.5 години в началото на новия век, а сега достигнала 8 години. Средната възраст на колите в Европейския съюз се била увеличила до 11.1 г., а в САЩ - до 11.8 години.
Традиционният бизнес модел на автомобилните концерни предполага създаването на автомобили, съобразени с нуждите на клиентите в различните региони, със средна продължителност на експлоатационния живот до 10 години. Средната възраст на автопарка обаче вече е преминала предела от десетилетие.
Според Ръдърфорд производителите могат да си гарантират печалби единствено чрез занижаване на качеството, за да спаднат цените на новите коли, и трябва да предлагат толкова евтини и привлекателни модели, че дори и най-стиснатите собственици на стари автомобили да се изкушат от тях. Експертът привежда като пример Dacia и предупреждава компаниите, че ако не последват същата стратегия, ги очакват проблеми.