Експерти казаха кои автомобили са застрашени от измиране в близко бъдеще

https://auto.blitz.bg/novini/eksperti-kazakha-koi-avtomobili-sa-zastrasheni-ot-izmirane-v-blizko-bdeshche Auto.blitz.bg
Експерти казаха кои автомобили са застрашени от измиране в близко бъдеще

Производителите на автомобили намаляват своите моделни гами: кабриолетите, купетата, комбитата и много други нишови модели са под заплаха от изчезване. 

Скокът в електронната мобилност и бумът на всъдеходите водят до намаляване на автомобилното многообразие, смятат германските изследователи на световния автомобилен пазар. 

С появата на единните платформи, автомобилната промишленост е разширила своя асортимент: новите варианти на моделите никога не са се разработвали толкова бързо и евтино, както по времето на създаването на колите, делящи една платформа. 

MQB, MFA или EMP2 са станали почти търговски марки. Например, само на платформата MQB в групата на VW са произведени над 50 модела по целия свят. 

Но с годините гамата на продуктите е станала толкова обширна, че се е превърнала в голяма трудност за производителите. 

Професорът от университета в Дуисбург-Есен Фердинанд Дуденхьофер отбелязва, че автомобилните гиганти повече не могат да си позволят разнообразието, което слабо се търси. 

Ниската доходност в отрасъла през идните няколко години ще доведе до съкращаване на обширните портфейли от продукти, смята ученият. 

Шефът на Daimler Ола Калениус е на друго мнение - модата за електромобилост и бързото увеличаване на съответните продукти ще доведе до ръст на определения асортимент на транспортни средства при отделните производители. 

Особено, ако тези електромобили, като VW ID3 или Mercedes EQS, използват своя собствена архитектура, а не както Opel E-Corsa - разработена на основата на масовия модел. 

Например, Mercedes-Benz анонсира два електромобила само за компактния клас, налице е EQC и се планира  създаването на семейство електрически модели в класа лукс на базата на EQS.

Все пак Макар Калениъс признава, че това разнообразие е невъзможно за поддържане в дългосрочен план, и продуктовите портфейли рано или късно ще трябва да бъдат значително съкратени.  

За Артур Кипферлер, консултант по стратегиите на Berylls, измирането на нишовите модели не е изненада. Конкурентният натиск и стремежа за удържане на доходността карат всичките производители на автомобили да включат режима на сурова икономия. 

Това се усложнява от високите разходи за модернизация според новите стандарти за замърсяване. А ако се вземе и под внимание наближаващите глоби за неизпълняване на задълженията за намаляване на CO2, вечно жадните и слабо екологични модели бързо ще станат аутсайдери, смята той.

Кои модели на първо място ще бъдат изключвани? Великото измиране вече отдавна е започнало, смятат експертите. На първо място това се отнася до спортните модели, като версията OPC на Opel. VW "облекчи" моделната гама на MQB: Golf Cabrio бе свален от производство миналата година, Golf Sportsvan няма да има наследник, по думите на представители на компанията. 

А в сестринската марка Audi моделът TT също е на ръжа на изчезването.  

Друга причина за изчезването на много от вариантите на автомобилите, по думите на Кипферлер, е това, че за много клиенти удобният и функционален кросоувър е доста по-добра алтернатива, отколкото компактните ванове, които бяха популярни преди десет години. 

Компактните купета следват същата сложна съдба, затова T-Roc изпревари Scirocco във VW.

Изборът все пак ще е доста голям, отбелязва Кипферлер, но не е известно, дали да се радваме на това или не. 

"За всеки свален от производство автомобил с ДВГ, най-малокто, трябва да се падне един нов електромобил", убеден е анализаторът. 

А и всъдеходите, които изтласкаха толкова много други модели от пазара, ще направят пазара по-разнообразен, убеден е Дюденхьофер.

Виждаме доста повече варианти на всъдеходи - сегментът има потенциал. Големият избори на продукти в този тесен сегмент е гарантиран. 

 

Горещи

Коментирай
2 Коментара
osmkgti1
преди 4 години

Специално за Сирокото е цяло чудо, че все още се произвежда.Ултра нереална цена за един Фолксваген с малко по разчупен дизайн, а за тези пари човек може да си купя кола с 2-3 класа отгоре.

Откажи
Не съм като останалите заблудени овце
преди 4 години

Всички да изчезнат.Да яхнем магаретата и готово

Откажи