Обществени активисти по света призовават за ограничения на скоростта в градовете. Сега в повечето страни на шофьорите е разрешено да се движат със скорост не повече от 50 - 60 км / ч, но активистите настояват, че и това е твърде бързо.
Експерт обясни защо подобни инициативи носят повече вреда, отколкото полза.
Кметът на Лондон Садик Хан се застъпва за постепенно разширяване на зоните с минимална скорост на движение. През 2020 г. ограничението беше намалено от стандартните 30 мили в час (48 км/ч) на 20 мили в час (32 км/ч) само в един район – Лондонското сити.
Уестминстър и Кройдън се присъединиха през 2021 г. През 2023 г. зоната "20" трябва да се разпространи в 14 нови района.
Известният британски адвокат Ник Фрийман, чиито клиенти са Дейвид Бекъм, Франк Лампард и Джереми Кларксън, обясни защо забавянето на пътя няма да направи пътищата по-безопасни, а по-скоро ще влоши ситуацията.
Това са електрическите коли с най-голям пробег след зареждане СНИМКИ
Според него характеристиките на съвременните автомобили правят шофирането с ниска скорост още по-опасно. Много автомобили са оборудвани с автоматична скоростна кутия, което затруднява движението със скорост от 30 км/ч.
Водачът трябва внимателно да управлява педала на газта, постоянно да гледа скоростомера, от време на време да натиска спирачката.
В резултат на това отговорният водач обръща повече внимание на поддържането на правилната скорост, отколкото на пътната обстановка. Невнимателният шофьор, от друга страна, по-често си позволява да бъде разсеян заради смартфона си, защото колата, както му се струва, се движи твърде бавно. И в двата случая скорост от 30 км/ч е по-опасна от 50 км/ч.
Ето какво издава цветът на колата за характера на собственика
Като доказателство той цитира проучване на Queen's University Belfast, резултатите от което бяха публикувани през ноември 2022 г.
В продължение на три години експертите са анализирали безопасността на движението в зони с ограничение до 30 км/ч и не са открили съществени подобрения в броя на произшествията.
Освен това според Фрийман зоните със скорост от 30 км/ч представляват заплаха за околната среда. Постоянното спиране увеличава емисиите на твърди частици от износването на гумите и спирачките, което оказва огромно влияние върху нашия въглероден отпечатък. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!