Покупката на нов автомобил в момента не е по джоба на всеки. В същото време онези, които са решили да си сменят автомобилите, охотно обявяват возилата си за продан.
Експертите от "Автотехника" се опитаха да установят какъв пробег на автомобила кара собственикът му да го замени, и кара друг да го купи.
В допитването са участвали 10 000 души.
Какво са показали резултатите.
Най-много шофьори (26%) предпочитат да навъртят 300 000 километра, след което да пуснат колата за продажба. Но мнозина правят това по-рано - в интервалите 200-300, 150-200 и 100-150 хиляди километра.
Всеки от тези диапазони е основание за смяна на колата при 180-19 от участвалите в допитването. В същото време за покупка на автомобили повечето предпочитат пробег от 50 - 100 хиляди километра.
Мнозина смятат, че първите проблеми с техниката се появяват още при тази величина на пробега, двойно повече се надяват (46%), че автомобилът ще е почти като нов.
И макар покупката на поддържан автомобил може да изглежда целесъобразно, в скоро време дори и тези коли може да станат недостъпни за мнозина.
Например, на пазара след рязкото поскъпване на "свежите" автомобили, се наблюдава и ръст на цените на колите втора ръка.
Затова мнозина се питат: какъв автомобил е по-добре да си купя - поддържан или нов?
Как да направим правилния избор
Вече много години шофьорите са разделени на два лагера: едните смятат, че е най-донре да се купи нов, но евтин автомобил, а другите се придържат към мнението, че западна поддържана кола ще е оптималният избор.
При това, обаче, цените на бюджетните марки също започват доста да хапят. Например, "Лада Гранта" от 2013-2015 година ще струва толкова или дори повече, отколкото западна кола от 2005-2007 година.
Затова специалистите препоръчват да се заложи на западния нов внос. При тях нивото на комфорта е по-голямо, те имат по-добри технически характеристики и по-добро оборудване (за цената си).
Ако се говори за конкретни марки, то се препоръчва да се избират коли от марките "Рено", "Киа", "Тойота", "Хонда", "Маазда", "Субару", "Мерцедес", "Фолксваген".
Най-нежелани от клиентите са "Ситроен" и "Пежо" с автоматични скоростни кутии.
Защо не трябва да се купуват твърде стари коли
Колкото по-голяма е възрастта на автомобила, толкова по-голяма е вероятността за повреди и ремонти. Също така може да има проблеми и с намирането на резервни части.