Експерт разкри какво ще се случи с автопазара в Русия в най-скоро време

https://auto.blitz.bg/novini/ekspert-razkri-kakvo-shhe-se-sluci-s-avtopazara-v-rusiya-v-nai-skoro-vreme Auto.blitz.bg
Експерт разкри какво ще се случи с автопазара в Русия в най-скоро време

Ситуацията на автомобилния пазар в Русия се развива в момента се развиват толкова непредсказуемо, че дори хората, близки до руския бизнес, се разминават в оценките си за близките перспективи. 

За да има повече яснота относно това, какво ги чака руските купувачи, авторитетно автосписание разгледа различни предположения. 

Някои смятат, че дефицитът и ръстът на цените ще остане задълго, но други се придържат към по-оптимистичния вариант.  

Мнението на специалисти  

Никита Чернов, търговски директор на компанията СберАвтоподписка: 

Целия сбор от фактори показва, че пазарът го очаква повторение на ситуацията от 20115 година: цените ще паднат заедно с нивото на паниката, подтикваща шофьорите към необмислени покупки. Предполагаме, че автомобилните производители и големите вносители ще се върнат на руския пазар, за да избегнат загубата на ценни активи. 

Освен това, последните събития създават среда за укрепване на позициите на онези производители, които все пак решат да останат в Русия.  

Абонаментът - изгодна възможност за хората, които не са готови да взимат големи кредити за продължителен период. Освен това, благодарение на абонамента само за няколко дни човек може да получи автомобил от онези модели, които скоро може да станат дефицитни. 

***

Наскоро на сайта на авторитетно автомобилно списание бе проведено допитване, дали клиентите при сегашните условия спешно ще заменят или ще купят автомобил? 77% от участвалите отговориха, че в момента от покупка на нова кола смисъл няма, затова те са заели позиция на изчакване.  

Эксперт рассказал, что будет с авторынком России в ближайшее время

Междувременно стана ясно, че в Русия са останали резервни части за старите коли, които ще стигнат за месец-месец и половина. Това се случва на фона на факта, че новите коли в страната толкова са поскъпнали, че почти са станали недостъпни и на руснака ще се налага да си поправя старата кола.  

В Русия резервни части за чуждестранни марки на практика не се произвеждат, съобщи директорът на Асоциацията на дистрибуторите на автомобилни компоненти  Алексей Пехвенен.  

Наличният запас от резервни части за чуждестранните коли ще стигне за месец-месец и половина, но Русия няма да остави нещата така, категоричен е експертът. Русия граничи със страни, които не са въвели ограничения, например с Азербайджан и Казахстан. През тях ще бъде възможно да се забрани вноса на европейски или американски части. И с времето "вериги за доставка" ще бъдат организирани, макар че цените на доставките ще бъдат съществено по-високи. 

Освен това, компоненти за чуждестранните автомобили не се правят само в страните, обявили бойкот на Русия. Например, китайският завод Ningbo Motors  произвежда части за Porsche, Audi, BMW, Mercedes, Volvo; Al-Ain Class Motors от ОАЕ произвежда части за американските коли, турската Begel Germany - за  Mercedes-Benz, Volkswagen, Skoda, BMW, Audi, Opel, Ford, Fiat и т. н.  

Също стана известно, че поради липсата на резервни части и скока на цените на колите в страната местната застраховка "Гражданска отговорност" е скочила с между 15 и 20%. 

На автоконцерните бе предложено да решат: тръгва ли си от Русия или остават 

В момента руското министерство на промишлеността и търговията води активни преговори с автомобилните производители. Някои изразиха твърдо мнение, че ще останат, но с някои Русия ще трябва да се сбогува. Това заяви руския министър на промишлеността и търговията Денис Мантуров. 

"Засега се намираме в диалог с всичките основни марки. С някои от тях имаме ясното разбиране, че те ще останат: и производствените мощности, и доставките на компоненти на нашия пазар. Възможно е с някои да се наложи да се сбогуваме, за съжаление, защото ние не можем да чакаме безкрайно", каза Мантуров.

Дълъг застой не трябва да се допуска, все пак предприятията не работят, а това е неплащане на данъци и деградация на производството. Затова министърът се надява, че към края на март-началото на април ще успее да постигне споразумения с компаниите и да се формират плановете за бъдещо развитие на едно или дрго предприятие. 

 

Горещи

Коментирай