Голям проблем се очертават новите изисквания за преминаване на автомобилите през Годишен технически преглед. Като се има предвид остарелия автомобилен парк в страната, много от колите ще останат на „трупчета“.
Местата, където уредите за измерване не са свързани със системата на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, няма да работят. Прекратява се възможноста за неправомерни действия и некоректна документация. Основната цел на промените е да бъдат избегнати манипулации.
Мненията са двупосочни. Има шофьори, които искат да спрат старите автомобили, които замърсяват околната среда, но и има такива, които нямат средствата, които да карат нови автомобили.
Държавата трябваше да даде информационна кампания, за да разясни какво предстои. Когато хората са по-запознати, няма да може да се спекулира с техните страхове, коментира в ефира на Нова нюз Румен Дунев, автомобилен експерт и собственик на пункт за ГТП.
Според него дори автомобил, който не може да премине ГТП, може да бъде отремонтиран.
Има автомобили, които са толкова амортизирани, че ремонтът ще струва колкото закупуването на нов автомобил. Бъдещите собственици на автомобили втора употреба, задължително да преминат през сервиз, тъй като пазарът ще се напълни с автомобили, които не могат да минат технически преглед, хубаво е да знаят в какво инвестират, посочи още Дунев.
Според автомобилния експерт качеството на горивото е фактор за определяне на състоянието на автомобила.
Много голяма част от автомобилите имат неизправна изпускателна система. Дори двигателят да харчи малко, ако има спукано гърне, автомобилът не може да премине ГТП.
Препоръчвам на тези, които планират покупка на автомобил втора употреба задължително да го проверят, защото пазара ще се залее с такива, които не могат да минат ГТП.