Миналата година в световен мащаб са продадени 10,83 милиона превозни средства с електрически двигатели, които могат да се зареждат от електрическата мрежа - електрически автомобили и хибриди с възможност за включване към електрическата мрежа, пише money.bg.
Това е с 61,3% повече, отколкото са били продадени през 2021 г. Анализаторите на SNE Research прогнозират, че през тази година ще бъдат продадени 14,78 милиона електромобила и хибридни автомобили с възможност за презареждане.
Както много източници вече потвърдиха, китайската компания BYD успя да стане световен лидер в продажбите на електрически и plug-in хибридни автомобили за 2022 г., като продажбите ѝ нараснаха с 204,6% до 1,87 млн. единици.
Въпреки че китайският конкурент все още отстъпва на Tesla, която е продала 1,31 милиона автомобила, като е увеличила показателя с 40% в сравнение с предходната година.
Третото място в класацията на SNE Research се заема от китайския концерн SAIC с 978 хил. продадени автомобила, който също е увеличил обема на продажбите с внушителните 43,1 %. Само Volkswagen, който заема втора позиция в класацията на автомобилните производители като цяло, е на четвърто място.
Германският гигант успя да увеличи обема на доставките на електрифицирани модели само с 8,8 % до 815 хил. броя след резултатите от миналата година.
Китайската компания Geely, която контролира дузина марки, зае пето място с 646 000 продадени електрифицирани автомобила, което представлява увеличение от 111,8% спрямо 2021 г.
Hyundai Motor Group се класира едва на шесто място с 510 000 продадени автомобила и приличен ръст от 40,9% в световен мащаб. В същото време корейският автомобилен гигант премина границата от 100 000 продадени електромобила в САЩ, откакто стъпи на местния пазар през 2014 г.
През цялото това време са продадени 51 266 автомобила Kia, 51 096 автомобила Hyundai и 1 964 леки автомобила Genesis.
На Китай се падат 6,56 милиона (+97,1%) от всички продадени електрифицирани автомобили през миналата година, докато в Северна Америка продажбите са се увеличили с 49,8%, а в Европа - само с 11,2%.
SNE Research очаква глобалните продажби на електромобили и хибриди с възможност за включване към електрическата мрежа да нараснат до 14,78 милиона единици през тази година, като темповете на растеж в Китай ще се забавят, а в САЩ ще се увеличат поради въвеждането на целеви субсидии.