Поршетата по родните улици с български регистрационни номера са се удвоили през последните пет години, сочи официалната статистика на МВР. В средата на 2014 г. броят на луксозните возила на немската марка е бил 1958, сега почти пет години по-късно баровските коли с изправен кон на капака стигнаха 3616. Само от началото на годината са били регистрирани 175 коли, като 22 от тях са нови. Куриозно звучи, но за да плащат нисък данък, собствениците на 6 от тях са ги регистрирали като лекотоварни, пише "Монитор".
Топ 5 на колите, които не се чупят десетилетия наред
От началото на годината са регистрирани дванадесет бентлита, като едно от тях е с категория микробус Вероятно става дума за луксозна лимузина с повече от 8 места за сядане. 195 бентлита се подвизават в родината ни, като през тази година са внесени 12, две от тях чисто нови.
Любимата марка супер спортни автомобили на българите с възможности остава "Ферари". За пет години фераритата от 72 вече са 85 с български номера, 21 от тях са до 5 години. През първите пет месеца на годината у нас са регистрирани 5 броя спортни коли от марката, всичките употребявани.
Продажбите на луксозни автомобили в България продължават да са около 10% от всички на нови коли и през 2018 г., като сред тях има екзотични и скъпи модели на "Бугати", "Макларън", "Ламборгини", "Астън Мартин", "Ролс-Ройс" и други. Официалните данни в сайта на МВР показват, че в България преди пет години в статистиката не са фигурирали луксозни марки като “Ламборгини”, защото не са надвишавали бройката от 40 автомобила. Сега вече са 60 по родните улици, а най-много бройки от мощните коли е имало през 2016 г. - 74. В регистрите от началото на годината са влезли пет ламборгинита.
Петте най-добри автомобилни двигателя за всички времена
Иначе български номера в КАТ са сложени на един "Ролс-Ройс", като от марката в страната вече има 54 коли. Колите с тризъбеца на Maserati също не са много - общо 217, като 32 от тях са на възраст до 5 години. За половин десетилетие хората с възможности, които харесват марката, почти са се удвоили.
По-достъпните, но луксозни машини от марката “Ягуар” вече са 2465 в България, като 231 от тях са на възраст от 0 до 5 години. Луксозните всъдеходи на “Ланд Роувър” са предпочетени от 15 897 българи, като през първите 6 месеца на годината са купени чисто нови 163 бройки и 432 употребявани. Огромните американски джипове с марка “Хамър” за пет години са се увеличили с 31 до 220, като нито един от тях не е до възраст 5 години. През 2018-а
за първа регистрация в страната е минало едно чисто ново "Бугати"
а друго от началото на тази година няма. Към момента единственият актуален модел на марката е "Широн", с цена около 5 млн. лв. От данните на Пътна полиция не става известно колко автомобила от марката има към момента в страната.
7 употребявани коли, които заслужават 100% доверие
От други популярни премиум брандове няма регистрации от началото на годината, но през изминалата година два нови "Астън Мартин" и пет втора ръка са регистрирани в България, като общият им брой е 26. Новите макларъни също са два, но няма данни колко са като цяло за страната. Мощна инвазия на мотоциклети от култовата американска марка “Харли-Дейвидсън” може да се види у нас - от 357 мотоциклета през 2014 до 681, като 150 са на възраст до 5 г.
Любопитното е, че нито една от изброените суперлукс марки няма официално представителство в България и те стигат до пазара през автокъщи или се купуват от чужбина. Също така статистика от края на миналата година на Столична община показва, че болшинството от скъпите коли не са регистрирани в столицата.