Българите пак напипаха на хляба мекото : Ето къде ремонтират колата на половин цена!

https://auto.blitz.bg/novini/balgarite-pak-napipaha-na-hlyaba-mekoto-eto-kade-remontirat-kolata-na-polovin-cena Auto.blitz.bg
Българите пак напипаха на хляба мекото : Ето къде ремонтират колата на половин цена!

Все повече българи посещават Сърбия с цел дребни ремонти на автомобилите си, предимно за бояджийски и тенекеджийски услуги. Причината е, че при комшиите цените са двойно, а в някои случаи и тройно по-евтини, показа проверка, пише „Телеграф“.

Оказва се, че за елементарни неща като демонтиране, почистване и монтаж на нови прагове на автомобил например тенекеджиите в София искат между 800 и 1200 лева, а колегите им в Пирот едва 300 лева.

Подобно е положението и за други услуги, като за едни от най-срещаните – преден и заден капак и таван – при нас искат от 400 лв. нагоре, докато сърбите не повече от 200 лева.

Такива са цените и за боядисване на отделни детайли като брони, врати и калници – между 150 и 200 лева в Сърбия и от 300-400 лева нагоре в България.

Сръбски репатрак също може да вземе колата от София, ако не е в движение.

Разлика

Разбира се, цената варира според тежестта и вида на работата както при комшиите, така и при нашите майстори. Основно обаче сръбските бояджии искат 12 000 динара на детайл, или около 200 лева. 6000 динара, или около 100 лева, е изправянето на ламарините.

Има и друга разлика.

Сърбите масово посочват конкретни цени в обявите си, склонни са да дадат оценка и по снимки на автомобила на viber, отговарят конкретно и ориентират клиентите колко би струвал ремонтът.

При нас се забелязва тенденция цени да не се обявяват. Нито в специализирани страници в нета и сайтове за обяви на услуги, нито в конкретни фейсбук групи.

Причината е, че се прави страхотен пазарлък – практика чисто ориенталка, но не и европейска.

Бързина

„Разбрах, че в Сърбия излиза по-евтино. Бях ударил някакво животно и ми беше подбит калникът. Потърсих няколко майстори в София, дори в Перник и Дупница търсих. Навсякъде почва един пазарлък. Искат ми за калника 400-500, дори един ми обяви 700 лева, защото слагал не знам какви си бои, давал не знам си каква гаранция.

Дори да склониш при тях, ти казват, докарай я след един месец, имам много работа. После я държат още един месец в сервиза. Нищо подобно няма в Сърбия.

Свързаха ме с майстор от Пирот. Мъжът беше адски коректен. Поиска 200 лева, каза и че има гаранция. Работят бързо и качествено.

Закарах колата в събота и се прибрах до София с влак. Следващата седмица човекът ми се обади в петък, че колата ми е готова“, разказа Васил.

Друг, ползвал услугите на сръбските майстори, е категоричен, че нашите изобщо не знаят цената на парите и искат суми, каквито дори колегите им във Франция и Германия не си и помислят да искат.

Комшиите работят бързо и качествено, дават гаранция.

Гаранция

Проверка показа, че дори за цялостно пребоядисване на автомобил в София сервизите искат от 4000 лева нагоре, докато същата услуга в Сърбия е между 2000 и 3000 лева.

„От боядисване до боядисване има океан разлика. Същото е в цената. Ние работим качествено тук, даваме гаранция. В София качеството е от средно до високо, в Сърбия се съмнявам да е същото. Няма и гаранция. И у нас по селата взимат 2500 – 3000 лева за цяла боя, но после идва тука да го белим с шпаклата, щото му е било по евтино, но има оттенъци и сега му излиза по-скъпо и двойно“, коментира пък автобояджия от столичния квартал „Обеля“.

По думите му в София има достатъчно пазар и цените на услугите ще се вдигат още, защото има и много коли и всеки ден стават катастрофи.

При сърбите било евтино, защото не са в Европейския съюз, автопаркът им е по-малък и по-стар, а и качеството им е по-евтино. Не на това мнение обаче са потребителите, възползвали се вече от услугите на комшиите.

Честите катастрофи в София пълнят джобовете на тенекеджиите вече и в чужбина.

Тунинговаме външния вид изгодно

Затъмняването на страничните стъкла в Сърбия също излиза по-евтино, отколкото в България.

Цената е между 160 и 240 лева в зависимост от модела на автомобила. Дават и 10 години гаранция. Работят предимно с немско и австрийско фолио. У нас за същото по гаражите в София искат над 300 лева.

Полирането на фарове в Сърбия също е по-изгодно. 2800 динара, което е около 50 лева на брой. Същото и за полиране на драскотини по боята – 1000 динара, което е 20 лева.

За същата услуга в София цените са тройни.

Горещи

Коментирай