Почти всяка прогноза за бъдещето на транспорта се фокусира върху електрификацията – идеята, че електрическите превозни средства ще превземат пътищата, измествайки двигателя с вътрешно горене и превръщайки го в история.
Както пише ресурсът OilPrice, не всички са съгласни с това, включително Renault, китайският Geely и от миналия месец Saudi Aramco.
Тези три основни играчи инвестират в компания, която разработва технология за задвижване на превозни средства с двигатели с вътрешно горене, базирана на нови принципи и технологии.
Така че бъдещето на човечеството може да не е толкова електрическо, колкото се смята сега.
Newcomer Horse Powertrain се появи в края на май като 50-50 съвместно предприятие между Renault и Geely. По това време главният изпълнителен директор на Renault каза, че компанията ще се стреми да стане лидер в "двигатели с ултраниски емисии с вътрешно горене и висока горивна ефективност". хибридни технологии"
Следователно декарбонизацията остава основен приоритет. Renault и Geely обаче избират алтернативен начин за постигането му - чрез горивна ефективност и други технологични постижения в областта на вътрешното горене, а не чрез пълна електрификация.
Не е изненадващо, че саудитският гигант Aramco се присъединява към партията ЕС-Китай, особено в светлината на скорошните отрицателни резултати от любимия му Lucid Motors.
Цената на акциите на производителя на луксозни електрически автомобили падна от над 50 долара на акция до по-малко от 9 долара за три години и компанията не изпълни собствената си цел за доставки за първата половина на тази година.
Вярно е, че ръководството наскоро се похвали с рекордни доставки - 2394 коли бяха изпратени до клиентите, което е много малко в сравнение с други доставчици.
Саудитският петролен гигант обича да пръска яйцата си в няколко кошници и изглежда секторът с двигатели с вътрешно горене все още е доста популярен, твърдят експерти.