Автомобилното изложение в Женева не издържа на конкуренцията с Китай

https://auto.blitz.bg/novini/avtomobilnoto-izlozenie-v-zeneva-ne-izdrza-na-konkurenciyata-s-kitai Auto.blitz.bg
Автомобилното изложение в Женева не издържа на конкуренцията с Китай

Ръководството на Международното автомобилно изложение в Женева (GIMS) реши да не провежда годишния преглед на новите продукти на автомобилната индустрия в света през 2025 г. Освен това по-нататъшните дейности в Женева също ще бъдат спрени. Така е сложена черта на 120-годишната история на известната изложба.

Президентът на Постоянния комитет на Фондацията на автомобилното изложение, Александър дьо Сенарклен, цитира „липса на интерес сред автомобилните производители насред трудния индустриален контекст“ като причина за края на операцията в Женева, както и конкуренцията от страна на автосалоните в Мюнхен и Париж, които „благоприятстват местната индустрия“.

На този фон Управителният съвет на Постоянния комитет на автосалона призна, че не може да изпълни законовите си цели и следователно „официално ще поиска от кантоналния надзорен орган да разпусне фонда“. Съветът заключи, че „пазарните условия в Европа не са благоприятни за успеха на бъдещите изложения“.

„Когато ви кажат, че сайтът, който предлагате, не отговаря на очакванията, трябва да вземете това предвид“, каза изпълнителният директор на GIMS Сандро Мескита.

Той обърна внимание на променящата се стратегия на автомобилните производители в лицето на „азиатската динамика и успеха на автомобилното изложение в Пекин“.

На последното автомобилно изложение в Женева бяха показани само 13 нови автомобила, докато в същото време автомобилното изложение в Пекин показа 117 световни нови продукта.

Мескита увери, че GIMS ще продължи да провежда автомобилни изложения в Катар, като следващото е насрочено за ноември 2025 г. в столицата Доха.

Нека припомним, че първото автомобилно изложение в Женева се провежда през 1905 г. Дълго време имаше статут на един от най-престижните в Европа.

Изложбените площи достигнаха 120 хиляди квадратни метра. метра, до 120 компании взимаха участие в експозицията, а броят на посетителите надхвърли 600 хиляди.

 

Горещи

Коментирай