Автомобилният салон в Париж, който е един от най-големите международни автомобилни форуми, отвори врати. Тази година премиерите въобще няма да са малко, въпреки, че автомобилните производители като Volkswagen, Ford, Nissan, Fiat и Volvo, а също и Alfa Romeo и Bentley решиха да пропуснат изложението.
Световното изложение във френската столица, известно като Mondial de l'Automobile, тази година празнува своята 120-а годишнина. По този повод в столицата на Франция се състоя автомобилен парад. Макар тази година отново да се забелязва липса на участници, феновете на автомобилите ще могат да се порадват на най-новите творения на компании, като Renault, Peugeot, Citroen. Соите най-нови коли ще представят още съседите от Германия, и Италия, чехите, и испанците, компаниите от Южна Корея, Япония и Китай.
За широката публика изложбеният комплекс Paris Expo ще бъде отворен от 4 до 14 октомври. Билетът ще струва 16 евро.
Автомобилният салон се провежда веднъж на две години, редувайки се с този във Франкфурт: така, през 2016 година шоуто се проведе в изложбения комплекс с размер от 155 баскетболни игрища. Посетителите бяха почти 1.1 милиона. Журналистите над 10 000 от над 100 страни.
Тази година организаторите се надяват автомобилното шоу да се радва на още по-голяма посещаемост.
Вижте кои ще са най-важните премиери по време на салона
AUDI A1
Малкият хечбек от Audi е най-вече интересен от естетическа гледна точка. Машината при това е доста интересна: те се е преместила на платформата MQB-A0, външният ѝ вид е станал "по-зрял" и сериозен, под капака могат да бъдат открити двигатели с доста широк диапазон, а в перспектива се очаква и версия quattro с мощност от 250 конски сили. Засега най-мощната версия разполага с 200 конски сили, като скоростната кутия е "робот" S tronic, задвиваженто е предно. Базовата версия е снабдена с трицилиндров двигател с работен обем от 1 литър и мощност 95 конски сили, който работи в съчетание с механична скоростна кутия.
AUDI Q3
За разлика от малкия хечбек този кросоувър на Audi предизвика доста силен интерес. Моделът отдавна се нуждаеше от фейслифт и смяната на поколенията ще му донесе дългоочакваната свежест: дизайнът на Q3 от второ поколение видимо се преплита с този на най-съвременните му събратя от рода на Q8 и e-tron. По традиция, кросоувъра е станал по-дълъг - колесната база е увеличена почти с 8 сантиметра, а общата дължина с 10 сантиметра. В моторната гама е останал един дизелов двигател, затова пък бензиновите агрегати са три. Има и версия RS Q3 с петцилиндров турбиниран двигател.
AUDI SQ2
Q2 е един от най-популярните автомобили на марката в Европа. Не е учудващо, че бе взето решение за подсилване на продажбите с "напомпана" версия на колата. При това нивото на напомпване си е доста прилично, малкият кросоувър се е сдобил с 300 конски сили за сметка на двулитров двигател. Мощността се предава на четирите колела чрез роботизирана скоростна кутия с два съединителя. Спирачките са по-големи, окачването твърдо.
AUDI TT
За разлика от Q3, спортното купе в близо бъдеще ще преживее само лек рестайлинг, който няма да донесе съществени изменения във външността на колата, нито в техническите ѝ характеристики. Нови брони и леко увеличаване на мощността - това е целият списък с подобренията, които е получил моделът. При това TT винаги е бил интересен за гледане, това се отнася с двойна сила за автомобила, който е пристигнал в Париж.
AUDI Q8
Новият кросоувър дебютира на специално събитие в Китай още в началото на лятото, но Париж е мястото, на което всички ще могат да се запознаят с колата лично. Колата трябва да започне да се продава в Европа още преди края на годината. При това има и какво да се гледа по нея: ярка външност, врати без рамки, "меки" хибридни схеми, изцяло управляемо шаси, задължителното за Audi 4х4, адаптивно въздушно окачване, три екрана в салона. Към момента на дебюта си колата разполагаше само с два двигателя - бензинов и дизелов. И двата са с обем 3 литра, при което бензиновият развива 340 конски сили, а дизеловият 231 или 286 конски сили.
AUDI E-TRON
До сега се създаде впечатление, че в Париж дебют правят само колите на Audi. Не се притеснявайте - Audi e-tron е последният автомобил от списъка на Инголщат в Париж. Това е премиум електрически кросоувър. Трябва да се отбележи, че в този клас борбата за клиенти тепърва започва и тя ще е доста жестока. Свои аналози представиха още Mercedes-Benz и Jaguar. Audi им отговаря не с рекордни, но убедителни цифри: пробегът на e-tron с едно зареждане е 400 километра, мощността на моторите - 360 конски сили, като е възможно краткотрайно повишение до 408 сили. От 0 до 100 километра колата ускорява за по-малко от 6 секунди. Кросоувърът разполага с въздушно управляемо окачване с диапазон от 76 милиметра. Кросоувърът е построен на платформата MLB Evo, която споделя и Q8, който като цяло посочи вектора на развитие на дизайна на марката в близко бъдеще. А също така бе един от автомобилите, които първи в света се сдобиха с камери за задно виждане вместо огледала.
BMW 3-SERIES
"Тройката" на BMW имаше нужда от обновяване не по-малко, отколкото Q3, и Париж трябва да стане мястото за премиерата на новото поколение с индекса G20. Засега никакви официални данни за колата няма, но все пак може да се каже нещо: моделът е базиран на платформата CLAR, на която ще бъдат изградени още и 5 и 7 серия. Ще са подобрени управлението на автомобила както и разхода на гориво. В полза на екологията ще работят и хибридни версии. Базовият мотор ще бъде 3-цилиндов с обем 1.5 литра. Впрочем, по-добре е да се мисли за 3-литровия "шестак" с мощност от 340 конски сили, който ще бъде сложен в М-версията.
BMW Z4
Роудстърът, който дебютира съвсем наскоро, продължава да предизвика силен интерес към себе си. Ако се погледне на списъка с характеристиките на колата, то Z4 буквално е "сборник от всичко най-хубаво": идеално разпределение на тежестта по осите, задно предаване, "шестак" с 340 конски сили като алтернатива на базовия 2-литров двигател с мощност от 197 или 258 конски сили. Също така свободно за поръчване адаптивно окачване и диференциал с електронен блокаж. Засега само липсват опциите за 4х4 и твърдия таван, но, най-вероятно, и до тях ще доживеем.
BMW 8-SERIES
Базовата "Осмица" на BMW разполага с 4х4, дизелов двигател с обем 3 литра, мощност 320 конски сили и 680 Нм въртящ момент. Колата ускорява от 0 до 100 за 4.9 секунди. Бензиновата M850i xDrive предлага битурбо V8 двигател с мощност 530 конски сили и 750 Нм, благодарение на който от 0 до 100 ускорява за 3.7 секунди.
BMW I3
Плюс 55 километра: за бензиновия автомобил увеличението не е нещо съществено, но за електромобил - това е доста сериозно постижение, особено, ако се отчете това, че общият пробег с едно зареждане е увеличен до 310 километра. Обновеното BMW i3 разполага още с адаптивни диодни фарове, спортно окачване и свежи материали в салона.
CITROEN C5 AIRCROSS PHEV
Citroen? При това хибрид? Това може да не е най-вълнуващата премиера в Париж, но "плъг ин" хибридите са неизбежна тенденция. При това тук ние имаме не само 50 километра пробег само на ток, а и разход от 1,7 литра на 100 километра. Сумарната мощност на силовата установка е 225 конски сили, емисиите на въглероден диоксид, в случай че ви интересува, не надминават 50 грама на километър.
DS 3 CROSSBACK
На фона на своя френски събрат "премиума" DS 3 Crossback изглежда доста по-интересно - както външно, така и с онова, което трябва да предложи изцяло електрическата версия. DS разполага с логична линия от кросоувъри, като "тройката" е претендент за прилични продажби: това е компактен модел, който, очевидно, ще бъде по-евтин от DS 7. Освен това колата е натоварена със статута на "непряк приемник" на хечбека DS 3. Електрическата версия на DS 3 Crossback, според очакванията, ще има доста малък пробег - около 20 километра и, съответно, ще бъде позициониран като градски модел.
Peugeot e_Legend
Незнайно защо, но дизайнерите на Peugeot убеждават всички, че за вдъхновение им е послужил Peugeot 504, но гледайки на новата кола няма как да не си мислим за Ford Mustang.
Основната особеност на Peugeot e_Legend е “автономният режим” - кормилото се прибира, а седалката пада назад, за да може шофьорът да си полегне.
Друга интересна концепция - колата може да си сменя цветовете.
MERCEDES-BENZ GLE-KLASSE
Смяната на поколенията при GLE не е била напразно: в някои неща кросоувъра е дори по-як от представителната S-class. В частност, в него дебютира новата версия на хидропневматичното окачване E-Active Body Control, което компенсира крена в завоите, държи стабилна каросерията по време на офроуд и може да управлява амортисьорите на всяко колело по отделно. Гамата от двигатели е ограничена до трилитров редови "шестак" с мощност от 367 конски сили в съчетание с хибридна трансмисия, като в скоро време трябва да се появи и двулитров дизелов двигател. Това обаче е само началото: под капака на GLE ще има и четирилитрови бензинови мотори, и V8. Засега обаче скоростната кутия е само една - деветстепенен автомат.
SUZUKI VITARA
Въпреки това, че Vitara-та, която ще бъде представена в Париж, не е ново поколение, а само фейслифт, тя е интересна за нас като модел. Промените са следните: нови брони и решетка на радиатора, диодни задни фарове и ревизирани материали, както и нови цветове на каросерията и джантите.
SUZUKI JIMNY
Четвъртото поколение на Jimny е "проверени решения в нова обвивка". При колата дори и предното окачване е оставено зависимо. Двата моста на Jimny са окачени на нова, по-твърда рама. Схемата на трансмисията със система за задвижване на четирите колела AllGrip Pro също си е на мястото. При това още базовата версия има на задния мост диференциал с повишено триене. Под капака седи нов 1.5-литров бензинов двигател с мощност 102 конски сили. Изборът на скоростни кутии е както и при предшествениците - петстепенна механична кутия и четиристепенен автомат.
TOYOTA RAV4
Новият RAV4 е кросоувърът, който е очакван от мнозина. Колата дебютира още през пролетта в Ню Йорк, а европейците ще могат да я разгледат отблизо точно в Париж. Както е известно Toyota се отказва от дизела при леките коли, затова двигатели на нафта не трябва да се очакват. Скоростните кутии са механична и осемстепенен автомат. Купувачите в Европа ще могат да получат новия джип най-рано през декември.