Автомобилните дисплеи са официално признати за опасни

https://auto.blitz.bg/novini/avtomobilnite-displei-sa-oficialno-priznati-za-opasni Auto.blitz.bg
Автомобилните дисплеи са официално признати за опасни

Euro NCAP ще задължи производителите на автомобили частично да се върнат към конвенционалните контролери. Безопасността на автомобилите в Европа ще се оценява по броя на бутоните в кабината.

Euro NCAP подготвя нов протокол за оценка, който ще включва задължителното наличие на физически контрол. Засега говорим само за бутони и лостове за "аварийките", мигачи, клаксон, чистачка на предното стъкло и спешни повиквания.

Без тях няма да е възможно да се получи най-високата оценка и затова производителите ще трябва да се върнат към традиционните превключватели.

Euro NCAP ще въведе новия протокол за оценка на безопасността на автомобилите през януари 2026 г., един от ключовите моменти от който ще бъде наличието на физически бутони за управление.

Манията по дисплеите отдавна е основен проблем за цялата индустрия.

Шофьорите често трябва да откъснат поглед от пътя, за да намерят правилния елемент от менюто, но производителите продължават да използват сензорни панели поради ниската им цена.

Освен това екраните правят интериора по-технологично напреднал и например в Китай броят на дисплеите има по-голямо значение от мощността или динамиката.

Както Матю Ейвъри, директор по развитието в Euro NCAP, каза в интервю за Times, в бъдеще, за да получат най-висок рейтинг, компаниите ще трябва да напуснат физическите контроли поне за аварийните светлини, мигачите, клаксона, чистачките на предното стъкло и спешните повиквания.

В други случаи производителите ще бъдат свободни да правят каквото си искат, но изискванията също могат да бъдат затегнати.

Във всеки случай сега дори няма разбиране как точно ще се проведе оценката. Ейвъри обаче уверява, че новият протокол определено ще бъде въведен - компаниите са наясно с него и напълно го подкрепят.

Фактът, че повечето собственици на автомобили все още предпочитат физическите бутони пред сензорните екрани, се доказва и от най-новите изследвания.

Критиките от страна на клиентите стават все по-чести и това дори принуди Volkswagen да се откаже от сензорните панели на воланите, тъй като тактилните усещания станаха по-важни от иновативните технологии.

Традиционните бутони бяха първите, които бяха върнати в актуализирания Golf, но сега, поради новите изисквания на Euro NCAP, обичайните "врътки" и превключватели могат да станат още повече.

 

Горещи

Коментирай