Москвич преминава към производство с т.нар. пълен цикъл: какво означава това? Автомобилите Москвич вече ще се сглобяват по нов начин - пълният цикъл на сглобяване беше стартиран от кмета на Москва Сергей Собянин и генералния директор на КамАЗ (действащ като технологичен партньор на Москвич) Сергей Когогин, пише Факти бг.
Според Собянин това е първият автомобилен завод, оставен от чуждестранна компания (а именно Renault), който успява да овладее заваряването и боядисването на каросериите и също така да прави на място подобрено антикорозионно покритие.
Пълният производствен цикъл включва не само директно сглобяване, но и заваряване и боядисване на каросерии. За завода това означава спестявания: например разходите за логистика ще бъдат намалени с една четвърт.
За да постигне това, компанията инсталира система за роботизирано заваръчно оборудване и създаде 490 нови работни места. Преди официалното стартиране на производството с пълен цикъл, повече от 70 тестови автомобила слязоха от производствената линия и преминаха успешно всички необходими проверки.
В допълнение, с преминаването към пълен цикъл, клиентите ще имат възможност да избират автомобил в два цвята - черен покрив и каросерия - във всеки от петте цвята, представени в моделната линия.
В бъдеще Москвич възнамерява да задълбочи локализацията на настоящите модели, както и да разработи собствен автомобил.
Междувременно припомняме, че от поточната линия на столичния завод слизат леко преработени и най-вече преименувани китайски автомобили от марката JAC.
Това са три модела - кросоувъри с индекси 3 и 3e, както и лифтбек 6. Те са съответно JAC JS4, E40X и Sehol A5 Plus. До края на 2024 година към тях трябва да се присъединят още два кросоувъра, Москвич 5, известен още като Sehol X6/JAC JS5, и Москвич 8 (Sehol X8 Plus).
Когогин на свой ред засегна темата за адаптирането на колите към руската реалност.
„Днес една кола, доставена в страната, често не отговаря на нашите климатични условия“, отбеляза той. „Сега вече решаваме всички тези проблеми с подсилено антикорозионно покритие и способността на автомобила да работи при ниски температури.
Уверен съм, че програмата за локализация, която очертахме, ще бъде изпълнена изцяло и след това ще има преход към наш собствен метал и щамповане. А след това и към производството на изцяло руски Москвич.