Американците си избраха най-любимите автомобилни марки за 2020 година

  • 15.02.2021 8:51 /
  • 2152 /
  • 0
Американците си избраха най-любимите автомобилни марки за 2020 година

Американското списание Consumer Reports традиционно класира най-много и най-малко обичаните автомобилни марки в САЩ, пише money.bg.

Проучването през 2020 г. сред 369 000 американски собственици на автомобили разкри, че Tesla е най-обичаната марка автомобили в страната. Нейният показател е 88 точки. Японската марка Infiniti е с най-лоша оценка - само 48 точки.

В допълнение към Tesla, Lincoln, Chrysler и Subaru също влязоха в топ 10 на любимите марки на американците. Следват ги Hyundai, Porsche, Dodge, Mazda и Toyota.

Със 70 точки на 13-то място е BMW , следван от Ford, Аudi, Honda, Volvo и Wolksvagen - 18-ти с 68 точки.

В опашката на класацията на Consumer Reports, освен Infiniti, бяха и марките Nissan и Cadillac. Точно пред тяхкато любими марки коли американските водачи са поставили Buick и Mercedes-Benz.

Използвани са данни от моделните години от 2018 до 2020 г. (плюс няколко модела от 2021 г.), при условие че през това време превозното средство не се е променило значително.

За почти всички марки повечето собственици заявиха, че биха купили този си автомобил отново. Но удовлетвореността на собствениците е само един от факторите, който формира в общия резултат в класацията на Consumer Reports . Всеки тестван модел, се оценява освен по това и по отношение безопасността, надеждността, разходите за поддръжка и според резултатите от пътните тестове.

Някои от марките, които имат висок резултат за удовлетвореност на собственика, не се оценяват добре по другите критерии от експертите.

Например Tesla и Lincoln са близо до върха за удовлетвореност на собствениците, но в дъното на рейтинга за надеждност на Consumer Reports. Обратното е вярно за марки като Buick , която има модели, които са надеждни, но относително неудовлетворителни по другите показатели за своите собственици. Има и няколко марки като Cadillac и Mercedes-Benz , които са по-близо до дъното и за двете области.

Изданието подчертава, че удовлетворението на собственика на автомобила от превозното средство не е свързано пряко с качеството или надеждността на превозното средство. Вземат се предвид удоволствието от шофирането, комфортът, електрониката, разходите и удобството за поддържането. Всички тези параметри влияят върху крайния резултат.

Например потребителите оценяват продуктите на Tesla много високо по отношение на производителността, комфорта и електрониката, но колите се оценяват с по една точка от пет възможни в другите критерии. За сравнение Infiniti спечели само по една точка не само за разходите, но и за електроника.

Редица известни марки - Acura, Alfa Romeo, Fiat, Genesis, Jaguar, Land Rover, Maserati и Mitsubishi - изобщо не бяха включени в рейтинга, защото за да участват в проучването, трябва да продават поне два модела на местния пазар.

КОМЕНТИРАЙ