Нещата за Alfa Romeo на европейския пазар не вървят много добре: продажбите на автомобилите на марката спадат през последните няколко години.
Например през 2019 година марката е изгубила 53,5%, а за пострадалата от последствията на коронавируса 2020-а година - 34.3%.
Така, дилърите в Европа през изминалата година са продали само 35 718 бройки. През 2017 година този показател превишаваше 86,8 хиляди единици.
През текущата година италианската марка, която е собственост на автомобилния гигант Stellantis, засега все още не може да се сдобие с положителна динамика: през първите пет месеца европейците са купили 10 975 коли, което е с 9 коли по-малко отколкото същия период на 2020-а година.
Концепт Alfa Romeo Tonale
Както отбелязахме по-рано, на гамата на Alfa Romeo е необходима "свежа кръв": нейната роля ще изиграе кросоувърът Tonale, който бе анонсиран от компанията още в рамките на автомобилното изложение в Женева през 2019 година.
Тогава бе представен концепт, по мотивите на който в момента се разработва серийната версия. Предплага се, че външността на италианския SUV почти няма да се отличава от изложбения модел. Разликата ще са класическите огледала за задно виждане и, вероятно, различната оптика.
Първоначално се предполагаше, че публичният дебют на серийния паркетник на Alfa Romeo Tonale ще се случи през септември тази година, а продажбите в Европа ще започнат през ноември.
Впоследствие се появи информация за това, че премиерата ще се състои в края на 2021 година, а до дилърите колата ще стигне в началото на следващата.
Сега сроковете са отново обновени: премиерата ще се състои през първото тримесечие на 2022 година, а дилърите вече ще могат да показват колата през 'ни следващата година.
По-рано бе съобщено, че задържането на старта на производството е предизвикано от необходимост от доработка на хибридната система, която ще бъде монтирана на Tonale: за това е настоял сегашният генерален директор на марката Жан-Филип Импарато.
Той е решил, че агрегатът трябва да бъде подобрен.
Сега шефа на марката потвърди информацията, че кросоувъра ще има плъг ин хибридна версия (PHEV). Това той съобщи на среща с доставчици и ръководството на завода в Помиляно (Италия).
Там в момента се произвежда и хибридната версия на Fiat Panda.
В основата на новия кросоувър на Alfa Romeo Tonale е залегнала същата платформа, на която е базиран Jeep Compass.
Не е изключено хибридната установка паркетникът да взаимства от версията Compass 4xe.
Системата е базирана на 1.3-литров турбомотор, който работи в тандем с електромотор на задната ос. Моделът на Jeep е с мощност 190 и 240 конски сили в зависимост от версията. Капацитетът на акумулатора е равен на 11,4 кВт*ч, пробегът с едно зареждане при американеца 49 км.
Засега ориентировъчни цени не са известни. Предполага се, че Alfa Romeo Tonale ще заеме нишата на кросоувърите на началното ниво на марката, затова, веороятно, той ще е по-евтин от Stelvio.