Последният път, когато си купихте нова гума, колко внимателно я разгледахте? Вероятно сте проверили за оразмеряване и годност, като сте се уверили, че ширината, профилът и размерът отговарят на вашата кола, но колко внимателно погледнахте другите маркировки? Обърнахте ли внимание на едни малки жълти и червени точки? Чудехте ли се какво означават?
Ако не сте го направили, не се притеснявайте – ако тези точки са важни за вас, ще знаете какво означават. Но ако все пак сте любопитни, маркировките всъщност са точки за несъответствие в производството.
Гумите може да изглеждат еднакви, когато идват от магазина, но нито един производствен процес не е перфектен. Гумите имат малко по-висока точка, където коланите им се срещат, и незначителни разлики в разпределението на теглото около гумата - това е цялата причина да имаме тежести на колелата.
Мрежата не може да повярва, че ремонтът на тази повреда струва толкова СНИМКА
Тези точки трябва да помогнат за стартиране на процеса на балансиране, така че след това да има по-малко добавяне на противотежести, пише "Ауто прес".
Причината, поради която тези белези няма да имат значение за обикновения водач, е, че обикновеният шофьор не балансира комплекта колело и гума, а оставят тази работа на сервизите магазини с машини за балансиране на гуми, ако изобщо мислят за това.
Но за тези, които искат да монтират и балансират у дома, трябва да започнат, като изравнят жълтата точка на гумата със стеблото на вентила. Разликите в теглото вероятно няма да се балансират, но ще бъдете на по-добро място, отколкото ако поставите най-леките и най-тежките части на гумата и колелото от противоположните страни.
Вижте резултатите от краш теста на нова кола срещу по-стара ВИДЕО
По същия начин, ако има ниско място на вашето колело, това е мястото, където трябва да отиде червената точка. Ако имате и двете обаче, червената точка има предимство. По-лесно е да се компенсира теглото с няколко добавени грама, отколкото да се противодейства на физически удар в гумата.
Ако балансирате гумите си в сервиз, не е нужно да се тревожите за подобни неща, освен ако наистина нямате доверие на вашия механик и искате да проверите работата му. Или, хей, може би това е шансът да вземете това новооткрито знание и да опитате да балансирате собствените си колела.