Ако политиците, производителите, търговците на дребно, търговските асоциации, инфраструктурни организации и други не признаят и не се справят с трудностите, които все още пречат на широкото приемане на електромобилиje, има опасност те да бъдат изхвърлени в лигата на „провалените продукти“ – като видеорекордерът Betamax например, пише ауто прес нет.
Продължаващите проблеми за електромобилите се въртят около възприемането, липсата на разбиране, високите цени на дребно, забавянето на продажбите, проблемите с инфраструктурата и тревогите относно пробега и цените им при препродажба.
Бързите решения включват автомобилната индустрия и подкрепените от нея групи за натиск, не бива да наричат BEV електрическите превозни средства с батерии. Същото важи и за термините HEV, MEV и тем подобни. Купувачите не казват, че искат или имат BEV. Така че е време да се изхвърли тази глупава вътрешна терминология и вместо това да се обърне към чисто електрически, 100-процентови електрически или напълно електрически автомобили. Като алтернатива, електрическите превозни средства (EV) ще свършат работа.
Потребителите жадуват за повече честност относно обхвата в реалния свят – особено през зимните месеци, изтощаващи батерията. Също така, летаргичните национални и местни правителства, и други институции трябва масово да ускорят инсталирането и свързването на обществени зарядни устройства.
След това производителите и дилърите на електромобили трябва да привлекат частните автомобилисти, които не се хващат на стръвта на електромобилите. Те придобиват новите си превозни средства от собствените си обложени с данък доходи, но огромното мнозинство (повече от 91 процента миналата година) поръчаха модели с бензинови или дизелови двигатели – до голяма степен защото чистите електромобили остават силно надценени и скъпи.
Повратен момент в историята на автомобила ще настъпи, когато 100-процентовите електрически автомобили постигнат „паритет на разходите“ с еквивалентни модели с ДВГ, според международни анализатори и хора от индустрията. Все пак днес най-евтиният чисто електрически Vauxhall Corsa Design е почти два пъти по-скъп от базовата бензинова версия. Това прави елвариантът с 65 процента по-скъп от неговия еквивалент с ДВГ. Това е грубо неравенство, а не равенство.
Също така застраховките на елмобилите, които са 2,5 пъти по-скъпи от тези на класическите автомобили е друго скъпо главоболие. Капката, която прелива чашата на възприемане на елмобила, е допълнителното бреме от това, че е един от най-бързо обезценяващите се автомобили на пазара, губейки повече от две трети от стойността си през първите 36 месеца на експлоатация.
Производителите нямат друг избор, освен незабавно да намалят високите цени на дребно на своите електромобили с хиляди и/или да предложи нула процента финансиране, безплатни домашни зарядни устройства, по-дълги гаранции, безплатно обслужване и гарантирано по-високи остатъчни стойности.
В средносрочен план електромобилите с по-ниски спецификации биха могли да намалят явните ценови различия. По-нататък в бъдещето са наложителни по-нови, по-евтини, по-рентабилни дизайни, материали, батерии и други технологии. Ако не, електромобилите които имат претенцията и трябва да са сред най-добрите потребителски продукти ще се провалят и самоубийствено ще изчезнат от пазара, точно както направи отличният, но твърде скъп Betamax.
Горещи
Коментирай