90% от шофьорите не използват тази екстра на колата

https://auto.blitz.bg/novini/90-ot-shofyorite-ne-izpolzvat-tazi-ekstra-na-kolata Auto.blitz.bg
90% от шофьорите не използват тази екстра на колата

Много шофьори не знаят какво да правят с капачката на резервоара при зареждане с гориво. Някои я слагат на покрива, други я държат в ръцете си или я поставят на колонката.

Въпреки това, почти всеки модерен автомобил има незабележимо, но полезно решение - закрепване на капачката от вътрешната страна на капачката на резервоара. Тя предотвратява драскотини по каросерията, решава проблема с мръсотията и не ви позволява да забравите да затворите люка за зареждане.

Системата изглежда различно при отделните производители - може да бъде жлеб, щифт или кука. В BMW, Audi, Toyota, Honda и Volkswagen такива стойки са стандартни и водачът просто трябва да постави капака на определеното място. Но в бюджетните автомобили може изобщо да няма държач.

Някои собственици на китайски автомобили и дори на спортна Mazda се оплакват, че производителят е спестил от такава дреболия. В същото време стойката е лесна за инсталиране сами - предлагат се универсални куки или 3D отпечатани аксесоари.

В новите модели има и системи без капачки, при които клапанът автоматично затваря гърлото. Но класическият капак все още е често срещан и за него държачът е истинско спасение.

Много хора не забелязват устройството просто защото се слива с люка, няма надпис и не е подчертано по някакъв начин. Начинаещите шофьори може дори да не знаят за съществуването му.

Но след като разберете за него, използвайте го. Ако колата ви няма такъв държач, можете да инсталирате магнит, да залепите обикновена кука или просто да затегнете капака между люка и каросерията, докато зареждате гориво. Основното нещо е да не поставяте капачката на покрива и да не я губите.

Така че проверете – вашият автомобил вероятно оборудван с това просто, но гениално решение, пише Актуално ком.

Горещи

Коментирай