Експерт разказа как най-популярният двигател на Chevrolet Cruze може да се повреди. Chevrolet Cruze, който е много популярен на пазара на коли втора употреба, е оборудван с четири бензинови двигателя.
Това са атмосферните двигатели F16D4 и F18D4 с обем от 1.6 и 1.8 литра, които Cruise получи от Opel (семейство Ecotec), както и турбо двигателя на Opel 1.4 A14NET.
Около 15% от автомобилите Chevrolet Cruze, представени на вторичния пазар, са оборудвани с тези агрегати. Най-популярният обаче е двигателят 1.6 F16D3.
Това е атмосферен шестнадесетклапанов двигател с мощност от 109 к.с., който в модернизирана форма Cruise получава от Chevrolet Lacetti.
Експертът казва за слабостите му следното:
Ресурсът на двигателя е около 350 хиляди км. Ангренажното задвижване е ремъчно и трябва да се сменя поне веднъж на всеки 60 хиляди км.
По-добре е да сменяте маслото по-често, отколкото на всеки 15 хиляди километра, което е предписано от разпоредбите. Това ще позволи на хидравличните компенсатори в клапанния механизъм да издържат по-дълго.
Експертното мнение:
– Хронично заболяване на двигателя е износването на уплътненията на пластмасовия капак на клапаните (1), което може да се появи след 50 хиляди км. В допълнение към изпускателния колектор, маслото често наводнява и леглата на свещите, увреждайки проводниците с високо напрежение (2).
След 100 хиляди километра не е необичайно да се открият течове от картера (3), от гърловината за наливане на маслото (4) и от уплътненията на блока на цилиндрите (5). Кислородните сензори (6) и запалителните бобини (6) могат да се повредят. А нестабилните обороти са причина да се провери чистотата на дросела.