Търсенето на луксозни автомобили и суперколи е по-голямо от когато и да било, но тази година апетитът към практичност бе на преден план, като марки като Bentley, Lamborghini и Rolls-Royce, навлязоха в света на SUV моделите.
Разбира се, утвърдилата се във времето комбинация от много конски сили и разточителен интериор доминираше в сегмента на луксозните автомобили, допълвайки марша към хибридни и електрически алтернативи.
По всичко изглежда, че 2019 г. до голяма степен ще бъде сходна, като луксозната естетика, грубата мощ и природосъобразните двигатели ще се в основата на търсенето.
Вижте 10 модела, подбрани от Money CNN, към които има високи очаквания през следващата година:
Lamborghini Aventador SVJ
Снимка: Lamborghini
Следващата година Lamborghini ще пусне модела Aventador SVJ - най-бързата кола от марката, която може да се купи нова. Мощта от 759 конски сили на двигателя се допълва от нова активна аеродинамична система, която помогна на колата да постави рекорд от 6:44.97 минути за обиколка за производствен автомобил на пистата Нюрбургринг.
Lamborghini ще пусне само 900 броя Aventador SVJ, а желаещите да се сдобият с модела ще трябва да платят 517 770 долара. За тези, които разполагат с пари, но не успеят да си купят SVJ, ще бъдат произведени 63 по-скъпи коли под името 63 Edition.
Ferrari 488 Pista Spider
Снимка: Ferrari
Способността на Ferrari да комбинира италианския стил и инженерна мисъл е демонстрирана най-добре в модела 488 Pista Spider, който е подходящ повече за пистата, отколкото за пътищата. Автомобилът има нужда едва от 7.6 секунди, за да ускори от 0 до 200 км/ч, не че човек очаква нещо по-малко от кола със 710 конски сили.
Интериорът в същото време е луксозен, но едновременно с това и спортен с мека кожа алкантара, която контрастира със състезателните колани и седалки.
Aston Martin DBX
DBX е опитът на Aston Martin да извлече ползи от SUV пазара, на който отдавна доминира Jaguar Land Rover.
Очакваният в края на 2019 г. DBX (четири години след предствянето му като концептуален модел) ще представя избор между версии с два бензинови двигателя – 4.0-литров V8 от Mercedes и собствен 5.2-литров V12, преди да се сдобие и с хибридна версия на по-късен етап.
За DBX не се знаят много други неща. Според някои слухове, той може да бъде наречен Varekai, когато достигне до производствената фаза, тъй като през март от Aston Martin регистрираха търговската марка.
McLaren Speedtail
Снимка: McLaren
Създаването на наследник на суперколата McLaren F1, която счупи рекорда за най-висока скорост и впечатли с централната позиция на шофьорското място, бе ясно, че няма да е никак лесно. McLaren Speedtail, наричана още "Hyper-GT" е чудовище.
Хибридният двигател генерира максимална мощност от 1 050 конски сили, което позволява ускоряването от 0 до 300 км/ч само за 12.8 секунди. (За да си представите какво означава това, McLaren F1 има нужда от още около 10 секунди, за да направи същото.)
Проблемът е, че от този модел ще бъдат създадени едва 106 броя, а те вече са разпродадени на цена от 2.25 млн. долара всеки.
Audi E-tron
Снимка: Audi
Поредният пример за промяната към природосъобразни двигатели е Audi E-tron – електрически SUV модел.
Автомобилът разполага с два електромотора, разположени отпред и отзад, които генерират максимална мощност от 402 конски сили, докато 95-киловатчасовата батерия между тях осигурява изминаването на близо 400 км., както обаче и допълнителни 700 кг, към теглото.
Audi E-tron разполага с 360-градусова система от камери, странични камери вместо огледала и въздушно окачване, което се адаптира към пътя. Желаещите да се сдобият с този електромобил ще трябва да платят 74 800 долара.
Bentley Continental GT Convertible
Снимка: Bentley
Когато обновеният модел Bentley Continental GT бе представен по-рано през годината, той бе обявен за по-добър от предшественика си. Освен че има превъзходство в динамично отношение, новият модел е претърпял промени и в интериора.
Автомобилът е оборудван с 6.0-литров W12 двигател, който подсигурява върхова скорост от 330 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч само за една десета от секундата по-бавно от купе модала, въпреки по-голямото тегло.
Покривът се прибира и разгъва за 19 секунди при скорост до 50 км/ч. Вследствие на по-добрата изолация на покрива, кабриоверсията се смята за също толкова тиха, колкото и старото купе, което оправдава скока в цената до 214 600 долара преди екстрите.
Tesla Roadster
Снимка: Tesla
Иновативният Model 3 на Tesla може и да привлече сериозно внимание, но новият Roadster ще бъде този, който ще влезе в светлината на прожекторите благодарение на невероятното си представяне.
Ускорението от 0 до 100 км/ч за 1.9 секунди означава, че моделът Roadster на теория ще остави зад себе си всеки друг производствен автомобил, както и няколко, които нямат право да се движат по пътищата. Междувременно обявената максимална скорост е 400 км/ч, което също е нечувано за повечето автомобили, да не говорим за електромобили.
При по-ниски скорости Tesla Roadster би трябвало да изминава около 1000 км между зарежданията, повече от всеки друг електромобил.
Както показват всичките тези показатели, това ще е най-скъпият автомобил Tesla с цена от 200 000 долара плюс депозит от 50 000 долара.
Jaguar I-Pace
Снимка: Jaguar
Електрическият Jaguar I-Pace комбинира впечатляващо представяне с възможност за изминаване на близо 500 км между зарежданията, задвижване на четирите колела и достатъчно лукс.
Моделът попада в този списък заради почти достъпната си цена, въпреки че 80 500 долара не е никак малка сума. Ако обаче някой иска щадяща природата кола, след която всички ще се обръщат и която може да се справи с почти всяка задача, с която бъде натоварена, I-Pace ще свърши работа.
Porsche Taycan
Снимка: Porsche
Porsche Taycan ще бъде електромобил с четири врати, когато бъде представен през 2019 г. Моделът, който първо бе представен под формата на концептуалния Porsche Mission E през март, разполага с два електромотора, като максималната мощност се очаква да варира между 402 и 603 конски сили.
BMW i8 Roadster
Снимка: BMW
На всички, които са забравили за излизането на i8 Roadster, е простено, тъй като концептуалният модел бе представен за първи път през 2012 г., а журналисти получиха правото на тестдрайв едва през ноември. Въпреки голямото изчакване, моделът се отличава на този светкавично бързо развиващ се сегмент от пазара.
В добавка към промените, наследени от обновения модел i8 Coupe, i8 Roadster разполага с прибиращ се покрив, който се отваря и затваря за 15 секунди.
Въпреки допълнителната тежест, i8 Roadster е едва с 60 кг по-тежък. Заради по-голямо място за съхранение обаче се губят две места – не че човек търси практичност, когато си купува кабриолет. Цената започва от 148 500 долара.