Тайните коли УАЗ, които никога не сте виждали СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/galeriya/taynite-koli-uaz-koito-nikoga-ne-ste-vizhdali-snimki Auto.blitz.bg
Тайните коли УАЗ, които никога не сте виждали СНИМКИ

Първите автомобили, излязли от стените на Уляновския автомобилен завод, са ЗИС 5В.

Този камион е бил едно от основните транспортни средства на Съветската армия на фронта на Великата отечествена война. Произвеждан е от 1942 до 1944 година. Произведени са малко над 10 000 бройки.  

ЗИС 5В

Камионът ГАЗ АА е произвеждан в Уляновск от 1947 до 1951 година. Бил е разчетен да превозва товар от 1 500 килограма. Смята се за най-масовият автомобил в средата на миналия век в СССР.  

Камион ГАЗ АА

Може да се учудите, но ГАЗ-69, произвеждан от 1954 до 1972 година, е бил смятан в онези години за товаропътнически автомобил с повишен комфорт. В салона е могло да се качат до осем души.  

ГАЗ-69

Санитарните автомобили УАЗ-450А са слизали от конвейера от 1958 до 1965 година. Заради формите си уазката е била наричана "таблетка".  

УАЗ-450А

УАЗ-469Б е слизал от конвейера от 1972 до 1985 година. Това е цивилната версия на военния всъдеход 469. Важна отличителна особеност е липсата на редуктори във водещите мостове. Произвеждал се е само с брезентов покрив.  

УАЗ-469Б

Автомобилът-амфибия УАЗ-3907 Ягуар е създаден на базата на модела 469. Каросерията при това е била оригинална, своя - с две врати. Под пода са били монтирани две перки. Те са позволявали плаване със скорост от 9 километра в час. Серийно производство на колата така и не започва заради разпада на СССР.  

Автомобил-амфибия УАЗ-3907 Ягуар

Друг нереализиран проект е УАЗ-3172. Този автомобил е трябвало да замени остарелия 469. Отличавал се е с повишена проходимост, осигурявана от предна и задна блокировка на диференциалите, а също така и междуосова блокировка. Пътният просвет е бил 325 мм.  

УАЗ-3172

УАЗ-3172-01 гражданската версия на перспективния всъдеход. За тази версия е била планирана изцяло метална каросерия и по-скромен клиърънс -220 мм. 

УАЗ-3172-01

Понеже с новите модели не потръгнало, в Уляновск решили да модернизират вече наличните. 

В резултат се появява 3153 - удължен вариант на известния "козлик". Произвеждан е от 1997 до 2007 година.

УАЗ-3153

УАЗ-3159 Барс е произлязъл от 3153. За разлика от предшественика си, той е имал редукторни мостове, осигуряващ клиърънс от 300 мм, разширени колеи, по-съвременен интериор и редица други екстри. Произвеждал се е от 1998 до 2006 г. 

УАЗ-3159 Барс

Друг син на "козлика" е експерименталният пикап 2315, проектиран през 1996 година. Не тръгва в серийно производство. 

Пикап УАЗ-2315

Произвеждан от 1997 до 2005 година УАЗ-3160 е нов връх в историята на Уляновския автомобилен завод. Автомобилът е построен на базата на "козлика", но благодарение на съвременната каросерия и интериор нивото на комфорта е повишено на изцяло ново ниво. 

Клиентите обаче критикуват новата кола заради устойчивостта и управлението, обосновани от късата база .

УАЗ-3160

Проблемът е решен с пускането на разпънатият УАЗ-3162 Симбир. Към базата са добавени 360 мм. 

УАЗ-3162 Симбир

На базата на модела 3162 през 2001 година е бил построен перспективният пикап УАЗ-2760.

Автомобилът се отличава не само с практична каросерия, но и с дизелов двигател на Заволжския моторен завод. Поради редица причини така и не започва серийно производство. 

Пикап УАЗ-2760

По същото време е създаден и УАЗ-3165 Симба, представляващ смеска между всъдеход и микроавтобус с вместимост от 9 души. Въпреки силния клиентски интерес, така и не стига до конвейера. 

УАЗ-3165 Симба

Произвеждан от 2002 година УАЗ-315195 Hunter е първият автомобил на Уляновския завод, чието име е английска дума. Това е бъдещо развитие на модела 3151. Получава 5-степенна скоростна кутия, дискови спирачки отпред, пружинно предно окачване и редица други модернизации. Hunter е спрян от производство по-миналата година, но е взето решение то да бъде подновено отново. 

УАЗ-315195 Hunter

Показаният през 2004 година УАЗ-3165М е още един опит за създаването на малотонажен търговски автомобил. Моделът е бил планиран с няколко каросерии, с бензин или дизел. Но работата така и не тръгва. 

УАЗ-3165М

Конструираният на базата на Патриот пикап  с едноредна кабина и удължена товарна платформа УАЗ-23602-050 така си и остава прототип. 

УАЗ-23602-050

УАЗ-296601-020 е бил проектиран по искане на Министерството на отбраната през 2010 година. Трябвало е да превозва личния състав или товар през пресечени местности. Под капака е трябвало да има дизелов двигател Iveco. Проектът така и не се развива. 

УАЗ-296601-020

УАЗ-3164, по-известен като Patriot Sport. Производството започва през 2010 година. Опитът за възраждането на модела 3160 с късата база се оказва неуспешен. 

УАЗ-3164 Patriot Sport

Около 2000-та година уляновците правят опит да освежат Patriot по пример на Range Rover. Така и не се стига до серийно производство. 

Прототип УАЗ Patriot 

Горещи

Коментирай