Първите автомобили, излязли от стените на Уляновския автомобилен завод, са ЗИС 5В.
Този камион е бил едно от основните транспортни средства на Съветската армия на фронта на Великата отечествена война. Произвеждан е от 1942 до 1944 година. Произведени са малко над 10 000 бройки.
ЗИС 5В
Камионът ГАЗ АА е произвеждан в Уляновск от 1947 до 1951 година. Бил е разчетен да превозва товар от 1 500 килограма. Смята се за най-масовият автомобил в средата на миналия век в СССР.
Камион ГАЗ АА
Може да се учудите, но ГАЗ-69, произвеждан от 1954 до 1972 година, е бил смятан в онези години за товаропътнически автомобил с повишен комфорт. В салона е могло да се качат до осем души.
ГАЗ-69
Санитарните автомобили УАЗ-450А са слизали от конвейера от 1958 до 1965 година. Заради формите си уазката е била наричана "таблетка".
УАЗ-450А
УАЗ-469Б е слизал от конвейера от 1972 до 1985 година. Това е цивилната версия на военния всъдеход 469. Важна отличителна особеност е липсата на редуктори във водещите мостове. Произвеждал се е само с брезентов покрив.
УАЗ-469Б
Автомобилът-амфибия УАЗ-3907 Ягуар е създаден на базата на модела 469. Каросерията при това е била оригинална, своя - с две врати. Под пода са били монтирани две перки. Те са позволявали плаване със скорост от 9 километра в час. Серийно производство на колата така и не започва заради разпада на СССР.
Автомобил-амфибия УАЗ-3907 Ягуар
Друг нереализиран проект е УАЗ-3172. Този автомобил е трябвало да замени остарелия 469. Отличавал се е с повишена проходимост, осигурявана от предна и задна блокировка на диференциалите, а също така и междуосова блокировка. Пътният просвет е бил 325 мм.
УАЗ-3172
УАЗ-3172-01 гражданската версия на перспективния всъдеход. За тази версия е била планирана изцяло метална каросерия и по-скромен клиърънс -220 мм.
УАЗ-3172-01
Понеже с новите модели не потръгнало, в Уляновск решили да модернизират вече наличните.
В резултат се появява 3153 - удължен вариант на известния "козлик". Произвеждан е от 1997 до 2007 година.
УАЗ-3153
УАЗ-3159 Барс е произлязъл от 3153. За разлика от предшественика си, той е имал редукторни мостове, осигуряващ клиърънс от 300 мм, разширени колеи, по-съвременен интериор и редица други екстри. Произвеждал се е от 1998 до 2006 г.
УАЗ-3159 Барс
Друг син на "козлика" е експерименталният пикап 2315, проектиран през 1996 година. Не тръгва в серийно производство.
Пикап УАЗ-2315
Произвеждан от 1997 до 2005 година УАЗ-3160 е нов връх в историята на Уляновския автомобилен завод. Автомобилът е построен на базата на "козлика", но благодарение на съвременната каросерия и интериор нивото на комфорта е повишено на изцяло ново ниво.
Клиентите обаче критикуват новата кола заради устойчивостта и управлението, обосновани от късата база .
УАЗ-3160
Проблемът е решен с пускането на разпънатият УАЗ-3162 Симбир. Към базата са добавени 360 мм.
УАЗ-3162 Симбир
На базата на модела 3162 през 2001 година е бил построен перспективният пикап УАЗ-2760.
Автомобилът се отличава не само с практична каросерия, но и с дизелов двигател на Заволжския моторен завод. Поради редица причини така и не започва серийно производство.
Пикап УАЗ-2760
По същото време е създаден и УАЗ-3165 Симба, представляващ смеска между всъдеход и микроавтобус с вместимост от 9 души. Въпреки силния клиентски интерес, така и не стига до конвейера.
УАЗ-3165 Симба
Произвеждан от 2002 година УАЗ-315195 Hunter е първият автомобил на Уляновския завод, чието име е английска дума. Това е бъдещо развитие на модела 3151. Получава 5-степенна скоростна кутия, дискови спирачки отпред, пружинно предно окачване и редица други модернизации. Hunter е спрян от производство по-миналата година, но е взето решение то да бъде подновено отново.
УАЗ-315195 Hunter
Показаният през 2004 година УАЗ-3165М е още един опит за създаването на малотонажен търговски автомобил. Моделът е бил планиран с няколко каросерии, с бензин или дизел. Но работата така и не тръгва.
УАЗ-3165М
Конструираният на базата на Патриот пикап с едноредна кабина и удължена товарна платформа УАЗ-23602-050 така си и остава прототип.
УАЗ-23602-050
УАЗ-296601-020 е бил проектиран по искане на Министерството на отбраната през 2010 година. Трябвало е да превозва личния състав или товар през пресечени местности. Под капака е трябвало да има дизелов двигател Iveco. Проектът така и не се развива.
УАЗ-296601-020
УАЗ-3164, по-известен като Patriot Sport. Производството започва през 2010 година. Опитът за възраждането на модела 3160 с късата база се оказва неуспешен.
УАЗ-3164 Patriot Sport
Около 2000-та година уляновците правят опит да освежат Patriot по пример на Range Rover. Така и не се стига до серийно производство.
Прототип УАЗ Patriot