Едва светът престана да възприема автомобилите "Тесла" като нещо особено и Илон Мъск реши да представи на същия свят пипак с името "Сайбъртрък", чийто вид предизвика изключително мощен отзвук.
В чест на това ви предлагаме на вашето внимание 5 произведени в миналото автомобили, които също се отличават с ъгловат дизайн - макар и не толкова груб и нееднозначен.
Alfa Romeo Carabo
Клиновидната концептуална кола е произведена през 1968 година. Тя е една от първите, получили този дизайн и ламбо врати.
Тя е получила прякора "Бегачката" (вид насекомо). Отличителна черта на дадения автомобил са били неговите скрити фарове, които при необходимост са се криели в предния капак.
Maserati Boomerang
Този автомобил е бил показан в качеството на нефункционален модел през 1971 година в рамките на салона в Торино.
Той е бил разработен от Джоджаро Джуджаро, който по онова време е бил слабо известен дизайнер.
Сред особеностите му са закръглените краища, дивият интериор на салона и необичайните врати.
Ferrari Modulo
Този модел дебютира през 1970 година на автомобилния салон в Женева. База за концептуалната кола е бил състезателният прототип Ferrari 512S, на който също били доработили двигателя - 5-литров агрегат V12 с мощност от 550 конски сили.
Но способността да ускори от 0 до 100 километра в час само за 3 секунди, не е била основната особеност на тази кола.
Работата е там, че тя няма врати. В салона шофьорът влиза, като прониква през покрива.
Aston Martin Bulldog
Колата е била разработена с цел да се произвежда в много ограничен тираж - между 15 и 26 бройки.
Проектът обаче е бил изоставен, като само един автомобил е бил сглобен.
Печално, все пак той е претендирал по онова време за званието най-бърз автомобил в света.
Lancia Stratos Zero
Последният клинообразен автомобил от съществуващите за цялата история на производството на автомобили, който действително заслужава внимание.
Lancia Stratos Zero е изключително уникален. Изглежда необичайно, футуристично, странно, но и привлекателно, и въобще не отблъсква с вида си.
При това колата да е дълга само 3.5 метра. Lancia също се е отказала от вратите, както и Ferrari Modulo.
Те са заменени от масивно предно стъкло, което може да се вдига като капак, за да се попадне в салона.