Много рядък "дългонос" Land Rover е пуснат за продажба СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/galeriya/mnogo-ryadk-dlgonos-land-rover-e-pusnat-za-prodazba-snimki Auto.blitz.bg
Много рядък "дългонос" Land Rover е пуснат за продажба СНИМКИ

Най-необичайният всъдеход Land Rover е обявен за продажба. Двуместният Bell Aurens Longnose се отличава от базовата си Series II с пропорции и двигател - "осмак" на Range Rover с мощност от около 350 конски сили. Първоначално се е предполагало, че в топ версията на "дългоносите" ще бъдат монтирани авиационните мотори Rolls-Royce Merlin с мощност от 1500 сили.

Старта на производството обаче съвпада с финансовата криза от 2007-2008 година, затова са били построени само два автомобила. 

Педи много години германеците Томас Бел и Холгер Калвелаге решили да направят най-безумния Land Rover на света. Приятелите основали фирмата Bell Aurens и получили подкрепата на майсторите на строенето на всъдеходи от delta4×4.

Това, което е трябвало в крайна сметка да се получи, трудно може да се определи като обикновен тунинг. Само си представете, дълга 4.5 метра открита каросерия, дълъг "нос", регулируеми стойки GAZ за ралита и двигател от танк.

Това въобще не е шега. Всъдеходът Bell Aurens Longnose е бил проектиран с мисъл за родствените Rolls-Royce Meteor и Merlin с обем 27 литра. "Метеорите" са се монтирали на британските танкове Centurion, "Мерлин" на изтребителите Supermarine Spitfire по време на втората световна война, а също и на роудстъра Swandean Spitfire Special от 1953 година и на знаменития The Beast. В Longnose мощността на "компресорния" Merlin е достигала 1 500 конски сили. 

Идеята да се напъха в Land Rover авиационен двигател, която била приета с възторг от феновете на британските всъдеходи, обаче не намерила отзвук в германските власти. А и без това се е задавала финансовата криза от 2007-2008 година. Липсата на поръчки и проблеми с финансирането принудили Бел и Калвелаге да прекратят своята работа. 

Те са успели да построят само два прототипа, като в момента единият се продава за 198 500 евро. 

Всъдеходът на базата на Land Rover Series II въпреки всичко поразява въображението със своите смели пропорции. Креслата на шофьора и пътника стоят едва ли не зад задната ос - цялото останало пространство е заето от предния капак. Подът е от дървени дъски, вътрешната част на вратите е тапицирана с кожа "напа".

Дори и топката на скоростния лост е необичайна и напомня на топка за крикет. В случай, че времето се развали, има свалящ се алуминиев покрив, а при преобръщане на колата пътуващите в нея трябва да са защитени от две масивни дъги. 

За съжаление, 27-литровият V12 остава само в мечтите на разработчиците на всъдехода. Пред нас, както се казва, стои "базовата" версия на Longnose с "осмак" с работен обем от 4.6 литра на Ranger Rover, който е бил надут от фирмата JE-Engineering до пет литра.

Предполагаемата мощност на колата е около 350 конски сили. За всъдеходите с роувърски мотори е използвана петстепенна "механика" и раздатка с понижаващ ред и блокировка на центъра. Цената на всъдеходите е била 125 000 евро.  

 

Горещи

Коментирай